طرز تهیه نان بدون تخم مرغ حجیم و لطیف و خوشمزه بدون فر + فیلم

دستور تهیه نان بدون تخم مرغ

طرز تهیه نان بدون تخم مرغ

 

نان بدون تخم مرغ یکی از روش های بسیار خوب برای صبحانه و عصرانه می باشد. این نان بسیار ساده است و با چند قلم مواد تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. این نان بدون فر تهیه می شود و داخل روغن داغ سرخ می شود و اصلا روغنی نیست و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. می توانید این نان را به همراه مربا و کره و پنیر سرو کنید. نحوه پیچیدن این نان را می توانید در فیلم انتهای پست مشاهده کنید. شیرینی این نان بسیار کم است و شما می توانید به دلخواه مقدار شکر را بیشتر بریزید. نان بدون تخم مرغ برای کسانی که به طعم و مزه تخم مرغ حساسیت دارند گزینه بسیار خوبی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان بدون تخم مرغ حجیم و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان بدون تخم مرغ

  • آرد ۳ پیمانه
  • خمیر مایه فوری ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک نوک ق چای خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه نان بدون تخم مرغ حجیم و خوشمزه بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را اندازه گیری کنید. برای تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که نیازی به زمان عمل آوری ندارد و به راحتی تهیه می شود. اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید ابتدا خمیرمایه را عمل بیاورید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کف کند سپس استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

مواد خشک (آرد، خمیرمایه فوری، شکر، نمک، وانیل) را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. سپس کره را ذوب کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و نرم لطیف شود. می توانید از استند میکسر برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید و روی خمیر را بپوشانید و برای نیم ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم: چانه گرفتن خمیر

در ادامه پف خمیر را بگیرید و خمیر را به ۱۲ چانه تقسیم کنید و خوب گرد کنید و بعد هر چانه را به صورت نواری باز کنید و همانند فیلم دور تا دو سیخ چوبی بپچید و یا می توانید به صورت گیسو خودتان خمیر را ببافید و داخل یک سینی آرد پاشی شده قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه دیگر استراحت دهید.

مرحله چهارم:  پخت نان بدون تخم مرغ بدون فر

داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته و داخل روغن داغ نان ها را با حرارت کم سرخ کنید تا طلایی و یکدست شود. سپس در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه صبحانه خود میل کنید. می توانید نان را داخل فر گرم شده نیز قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته و طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان بدون تخم مرغ خوشمزه برای صبحانه و عصرانه

  1. اگر خمیر خیلی سفت بود می توانید کمی شیر اضافه کنید و اگر خیلی شل بود کمی بیشتر آرد اضافه کنید.
  2. شما می توانید هر طور که دوست دارید به نان حالت دهید.
  3. می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه نان بدون تخم مرغ حجیم و لطیف و خوشمزه بدون فر + فیلم
3.2 (63%) 20 votes