طرز تهیه نان صبحانه فوری بدون فر و خمیر مایه نرم و لطیف و خوشمزه

دستور پخت نان صبحانه فوری

نان صبحانه فوری

 

نان صبحانه فوری یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بدون خمیرمایه تهیه می شود و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست و شما می توانید برای صبحانه و عصرانه یک نان خوشمزه تهیه کنید. این نان بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و شما می توانید از آرد سفید یا آرد گندم برای تهیه آن استفاده کنید. اگر دوست دارید یک نان خوشمزه و سریع برای صبحانه آماده کنید حتما این رسپی ساده را دنبال کنید تا نان خوشمزه با پف بسیار خوبی داشته باشید. یکی از مزیت های دیگر این نان این می باشد که دیگر نیازی به فر ندارید و در تابه می توانید آن را بپزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان صبحانه فوری بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان صبحانه فوری

  • آرد گندم یا آرد قنادی ۲ پیمانه و ۲/۳ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • شیر یا آب ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه نان صبحانه فوری بدون فر با پف زیاد در تابه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید مواد خش را که شامل آرد و نمک و بیکینگ پودر می باشد را داخل یک کاسه مخلوط  و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود، این کار باعث می شود نان بسیار نرمی داشته باشید. سپس وسط آرد را گود کنید و به آن شیر و روغن مایع اضافه کنید.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

در ادامه باید مواد را هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود. می توانید از استند میکسر برای ورز دادن خمیر استفاده کنید و یا می توانید با دست برای ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود. دقت کنید مقدار آرد کاملا تقریبی می باشد و ممکن است کم و زیاد شود پس اگر خمیر خیلی سفت شد باید کمی آب یا شیر بریزید و اگر شل بود آرد بیشتری اضافه کنید.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

در ادامه باید خمیر را روی سطح آردپاشی شده با کمک وردنه به قطر ۱ سانت باز کنید و با کمک یک کاتر گرد قالب بزنید. اگر کاتر ندارید می توانید از یک استکان برای برش خمیر استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت نان صبحانه فوری

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا کاملا داغ شود و بعد خمیر های کاتر زده را داخل تابه قرار دهید و درب تابه را بسته و برای ۵ دقیقه زمان دهید زمان دهید تا یک طرف آن پف کند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و به همراه مربا و شکلات سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان صبحانه فوری و خوشمزه با پف زیاد در تابه

  1. اگر از آرد سفید استفاده می کنید نان شما روشن تر می باشد.
  2. این نان ماندگاری زیادی ندارد و بهتر است در اندازه کم برای هر روز تهیه شود.
  3. از تابه نچسب استفاده کنید تا نان ها به آن نچسبند و دقت کنید باید تابه کاملا داغ شده باشد و بعد نان ها را داخل آن قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه