طرز تهیه نان روغنی زنجبیلی نرم و لطیف و خوشمزه با ماست در خانه

طرز تهیه نان روغنی زنجبیلی

 

نان روغنی زنجبیلی یکی از نان های بسیار خوشمزه و خوش عطر است که زمانی آن در حال پخت می باشد عطر و بو این نان کل خانه را در بر می گیرد و شما می توانید به روش های مختلف به خمیر شکل دهید و داخل فر قرار دهید و این نان را تهیه کنید. نان روغنی زنجبیلی با خمیر مایه و ماست و تهیه می شود که باعث می شود بافت بسیار نرمی و لطیفی داشته باشد، بهتر است از کمی بهبود دهنده نیز استفاده کنید تا نان با کیفیت تری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان روغنی زنجبیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان روغنی زنجبیلی

آردمقداری که به دست نچسبد
شکر۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
خمیرمایه۱ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
روغن مایع۳ ق غذا خوری
زنجبیل۱ ق غذا خوری سر پر
نمک۱ ق چای خوری

طرز تهیه نان روغنی زنجبیلی با بافت نرم و عالی

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید ۱/۲ از شیر را به همراه شکر مخلوط کنید و بعد خمیرمایه را روی آن بریزید روی کاسه را پوشانده و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا عمل بیاید، دقت کنید دمای شیر بسیار مهم است و نباید خیلی سرد و خیلی داغ باشد تا خمیرمایه بتواند عمل بیاید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ظرفی دیگر باید تخم مرغ و ماست و باقی مانده شیر و روغن مایع و نمک و زنجبیل را باهم مخلوط کنید و بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و حالا باید کم کم به مواد آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد و بعد خمیر را ورز دهید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

برای ورز دادن خمیر باید ۱۰۰ بار آن را به سطح بکوبید و یا می توانید برای ۱۰ دقیقه خوب خمیر را باز و بسته کنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه و در دمای گرم به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا عمل بیاید و پف کند و بعد از پف کردن با مشت پف خمیر را بگیرد و به ۸ چانه مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم: پخت نان روغنی زنجبیلی

حالا باید هر چانه را روی سطح آرد پاشی باز کنید و با کمک یک ماسوره یا ته لیوان روی خمیر شکل دهید و بعد نان ها را روی سینی فر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه دیگر مجدد زمان دهید تا پف کند و در انتها زرده را با زعفران و ۲ ق شیر و کمی روغن مایع مخلوط و روی نان ها را بزنید و کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا نان روغنی زنجبیلی پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های تهیه نان روغنی زنجبیلی خوشمزه با طعم بی نظیر

  1. بهتر است از بهبود دهنده استفاده کنید زیرا بعد از سردن شدن نان ها کاملا تازه باقی می مانند.
  2. می توانید از آرد فانتزی استفاده کنید.
  3. بجای شیر می توانید از نصف آب و نصف شیر استفاده کنید.
  4. میزان آرد تقریبی است و باید تا زمانی که خمیر جمع شده اضافه کنید و با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه