طرز تهیه کیک سیب و لیمو ساده خانگی نرم و لطیف با ماست

طرز تهیه کیک سیب و لیمو

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و می توانید برای عصرانه و یا دورهمی خود آن را تهیه کنید. این کیک در واقع ترکیبی از سیب و لیمو است که می توانید تا زمانی که لیموی تازه در بازار هست این کیک را تهیه کنید در واقع از کمی زست لیموترش برای تهیه این کیک استفاده می شود شما می توانید این کیک را با یک گلیز لیمویی سرو کنید و یا پودر قند الک کنید و به دلخواه تزئین کنید. امروز در پارسی دی کیک سیب و لیمو ساده خانگی نرم و لطیف با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
سیب۲ عدد
آرد سفید۱۷۵ گرم
پودر بادام۲۵ گرم
ماست۱/۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
لیموترش۱ عدد
نمک۱ پنس
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب و لیمو با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد و جوش شیرین و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود سپس پودر بادام را نیز به آنها اضافه کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

حالا داخل یک کاسه بزرگتر تخم مرغ ها را شکسته و به همراه شکر و وانیل و زست ۱ عدد لیموترش که باید با رنده ریز بزنید را بریزید سپس با همزن برقی یا دستی به قدری هم بزنید تا کاملا تخم مرغ سبک و رنگ آن روشن شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک سیب و لیمو

حالا به ترتیب ماست چکیده را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس کره را که از قبل ذوب کردید نیز اضافه کنید و هم بزنید حالا ترکیب مواد خشک که در مرحله اول تهیه کردید را به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و خمیر را فولد کنید و در یک جهت هم بزنید حالا سیب ها را پوست کنده و به اندازه دلخواه برش بزنید می توانید خلالی یا مکعبی ریز خرد کنید سپس به مواد اضافه کنید و به آرامی فولد کنید تا پف کیک نخوابد.

مرحله چهارم: تهیه کیک سیب و لیمو

حالا یک قالب لوف به ابعاد ۲۰*۱۰ را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته حالا مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن گرفته شود سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود سپس بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و با برش لیمو و سیب و کمی پودر قند تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک سیب و لیمو

  1. دقت کنید باید زست ۱ عدد لیموترش را با رنده بزنید برای این کار فقط باید لایه رویه پوست را رنده کنید و قسمت سفید رنگ را اصلا نباید رنده کنید وگرنه کیک را تلخ می کند.
  2. زمان پخت کیک ممکن است متفاوت باشد پس با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید.
  3. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  4. برای رسیدن به پف خوب باید از ترکیب جوش شیرین و بیکینگ پودر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه