طرز تهیه کاپ کیک پنیری مجلسی و خوشمزه با قالب کاغذی در توستر و فر

طرز تهیه کاپ کیک پنیری

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید و بسیار راحت و سریع آماده می شود. مزه این کاپ کیک شکلاتی پنیری بسیار جذاب است به ویژه برای افرادی که عاشق طعم پنیر هستند. قطعا کیک شکلاتی مورد علاقه بسیار زیادی از افراد می باشد و همه از خوردن آن لذت می برند. این کاپ کیک پیشنهاد ویژه برای تولد است که کنار کیک اصلی بگذارید و میز تولدی را خیلی شیک و جذاب کنید و یا در دورهمی دوستانه خود آن را تهیه کنید و با سرو چای داغ لذت یک دورهمی را دو برابر کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی پنیری در توستر و فر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای۲/۳ پیمانه
خامه ترش۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو۱/۲ پیمانه
شیر پرچرب۲/۳ پیمانه
شکلات چیپسی۱ پیمانه
وانیل۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد

مواد لازم برای پنیر کاپ کیک شکلاتی

پنیر خامه ای۲۳۰ گرم
شکر۲/۳ پیمانه
وانیل۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کاپ کیک پنیری با کپسول کاغذی و شیر و شکر قهوه ای

مرحله اول: آماده سازی خامه ترش

ابتدا در کاسه مناسب یک پاکت ۲۰۰ گرمی خامه صبحانه را با یک قاشق چایخوری لیموترش تازه مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید. اجازه دهید نیم ساعت در دمای محیط قرار بگیرد سپس خامه ترش آماده است.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کیک

در ادامه کره را در دمای محیط قرار دهید. سپس در کاسه ای کره و شکر را با همزن برقی خوب مخلوط کنید تا سبک و روشن شود. تخم مرغ به دمای محیط رسیده را به مواد اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه با دور تند هم بزنید تا مواد کف کند. خامه ترش را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی کمی هم بزنید تا مواد در حد مخلوط شدن مواد هم زده شود. در این مرحله نوبت اضافه کردن چیپس های شکلات هست، آن ها را بریزید و به لیشک هم بزنید.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد و مواد دیگر

آرد را دو بار الک کنید و در ظرف دیگر آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید. ۱/۲ مواد را با خمیر از قبل کنار گذاشته بریزید و ۱/۲ شیر را هم به خمیر اضافه کرده و آن را با لیسک از زیر به رو هم بزنید (فولد کنید). دقت کنید مواد را هم نزنید فقط در حد مخلوط شدن کافی می باشد. سپس بقیه مخلوط آرد و شیر را به خمیر کیک اضافه کنید و فولد کنید.

مرحله پنجم: آماده سازی مواد پنیری

فر را در دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا فر گرم شود. تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل را با همزن برقی هم بزنید تا روشن و سبک شود. پنیر خامه ای را اضافه کنید تا مواد مخلوط شود. سپس مواد پنیری آماده است.

مرحله آخر: پخت کیک در فر و توستر

در قالب مناسب کاپ کیک، کپسول های کیک را در قالب قرار دهید و به اسکوپ از مواد آماده شده داخل کپسول ها بریزید و سپس مواد پنیری را روی مواد بریزید. بعد از ریختن مواد پنیری با قاشق کمی هم بزنید و روی آن شکلات چیپسی نسوز بریزید. قالب را داخل فر قرار دهید و  با دمای ۲۰۰ درجه اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاپ کیک های شکلاتی پنیری پخته شوند. بعد این مدت آن ها را خارج کنید و در دیس مناسب سرو کنید. اما برای پخت در توستر باید کاپ کیک ها را داخل سینی آن قرار دهید و فر از قبل با دمای  ۱۶۰ درجه گرم کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک پنیری مجلسی

  1. مواد را حتما اندازه کنید تا کاپ کیک پنیری خوبی داشته باشید.
  2. می توانید از پودر شکلات برای تزئین روی مواد استفاده کنید.
  3. خامه ترش را با روش های مختلفی تهیه می کنند ولی این روش آسان و سریع ترین روش می باشد.
  4. در هنگام هم زدن مواد با آرد مراقب باشید. زیرا هم زدن زیاد مانع از پف نکردن کیک می شود.
  5. برای نگه داشتن طولانی کاپ کیک ها آن را داخل سلفون نگهداری کنید تا خشک نشود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه