بهترین روش خارج کردن ژله از قالب پلاستیکی، فلزی، سیلیکونی + بدون چسبیدن به قالب

بهترین روش خارج کردن ژله از قالب

بهترین روش خارج کردن ژله از قالب

 

بهترین روش خارج کردن ژله از قالب؛ شما می توانید را این پست بهترین روش های خارج کردن ژله از قالی های پلاستیکی، فلزی، سیلیکونی را مشاهده کنید و دیگر نگران چسبیدن ژله خود به قالب نباشید. اگر تمام نکات گفته شده در این پست را رعایت کنید دیگر ژله شما به قالب نمی چسبد. بهترین قالب برای تهیه ژله قالب فلزی، قالب پلاستیکی می باشد که خیلی سریع و راحت می توانید دسر را از قالب خارج کنید، قالب های سیلیکونی بیشتر مناسب تهیه دسر های خامه ای هستند. شما می توانید با مطالعه این پست خیلی راحت ژله خود را از قالب خارج کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بهترین روش خارج کردن ژله از قالب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

خارج کردن ژله از قالب پلاستیکی

برای خارج کردن ژله از قالب پلاستیکی می توانید آن را چرب کنید و یا می توانید چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید و ژله را داخل آن بریزید و بعد دور تا دور ژله را با چاقو آزاد کنید و بعد برگردانید، اگر برنگشت و احساس کردید به ظرف چسبیده کمی باد سشوار گرم از اطراف به قالب بدهید و بعد برگردانید.

اگر ژله به قالب چسبید چی کار کنیم؟

اگر ژله شما با وجود چرب کردن و سشوار گرفتن به قالب چسبیده بود یک ترفند عالی را در اینجا به شما یاد خواهیم داد این که کمی ژله را بن ماری کنید و خامه و شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و روی ژله بریزید و مجدد بگذارید تا خودش را بگیرد و به راحتی اطراف را با چاقو آزاد کنید و به سمت داخل بکشید تا برگردد. اگر نمی خواهید ژله خود را مات کنید ژله را روی دیس برگردانید و پشت و اطراف با فاصله سشوار بگیرید و به راحتی دسر را برگردانید.

بهترین روش خارج کردن ژله از قالب

خارج کردن ژله از قالب سیلیکونی

اگر از قالب سیلکونی می خواهید برای استفاده دسر یا ژله استفاده کنید نیازی به چرب کردن ندارد و بعد از گرفتن ژله باید دور تا دور را آزاد کنید و با دست بکشید تا از قالب کمی جدا شود و بعد روی دیس برگردانید و خیلی با احتیاط باید تیکه تیکه قالب را از ژله جدا کنید و آخر سر قالب را بردارید.

خارج کردن ژله از قالب فلزی

قالب فلزی بهترین نوع قالب برای افراد مبتدی برای خارج کردن ژله می باشد. برای این کار دور تا دور ژله را آزاد کنید و برای ۵ ثانیه داخل آب ولرم( نکته بسیار مهمی می باشد که نباید از آب جوش استفاده زیرا سریع ژله را ژله را شل می کند) قرار دهید و بعد چک کنید تا از دیواره ها آزاد شده باشد و اگر نشده بود ۵ ثانیه دیگر تکرار کنید و دقت کنید نباید زیاد در آبجوش قرار دهید وگرنه ژله شل می شود.

نکات مهم در خارج کردن ژله از قالب

  1. جنس قالب خیلی مهم می باشد و بهتر است از نوع پلاستیکی یا لاکی و فلزی باشد.
  2. قالب را چرب کنید و ژله را داخل آن بریزید و دقت کنید بیش از حد قالب را چرب نکنید زیرا باعث نگرفتن ژله می شود بخصوص در بعضی از برندها مدل ها مانند ژله های اکلیلی باعث نبستن ژله می شود.
  3. حتما دیس مورد نظر را کمی می خواهید ژله را از آن خارج کنید مرطوب کنید تا بتوانید به راحتی دسر را به مرکز ظرف هدایت کنید و دیگر نگران وسط نبودن دسر نباشید.
  4. اگر می خواهید ژله سفت شود بجای آب سرد فقط از آب جوش استفاده کنید و راحت بر می گردد.
  5. برای چرب کردن از روغن جامد استفاده کنید.
  6. ژله را باید کمی غلیظ تهیه کنید تا راحت برگردد.
  7. قبل از این که دور قالب را آزاد کنید ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد برگردانید.

همچنین ببینید  

بهترین روش خارج کردن ژله از قالب پلاستیکی، فلزی، سیلیکونی + بدون چسبیدن به قالب
3.5 (70%) 6 votes