طرز تهیه بستنی یخی آلبالویی خانگی بسیار ساده و خوشمره با قالب و بدون قالب

دستور تهیه بستنی یخی آلبالویی

طرز تهیه بستنی یخی آلبالویی

 

بستنی یخی آلبالویی یکی از انواع بستنی یخی ها می باشد. بستنی یخی یکی از بستنی های بسیاز خوشمزه و ساده است که در کشور آلاسکا بسیار معروف است. بستنی یخی یاد آور خاطرات بچگی ما می باشد که بسیار راحت تهیه می شود و در فصل تابستان همزمان با رسیدن گرما بشدت محبوب می شود و شما می توانید به راحتی بستنی یخی را در طعم های مختلف در خانه تهیه کنید و یک میان وعده بسیار سالم تهیه کنید. بستنی یخی های آماده دارای رنگ و اسانس هستند که برای بچه ها مناسب نیست و شما می توانید با تهیه بستنی یخی در خانه یک میان وعده سالم تهیه کنید. اما بستنی یخی با طعم آلبالو برای طرفداران مزه ترش بسیار مناسب است و اگر طعم و مزه آلبالو را دوست دارید عاشق این بستنی یخی خواهید شد. ماجرای تهیه بستنی یخی به کودکی یازده ساله فرانک اپرسون بر می گردد که مربوط به سال ۱۹۰۵ است. این بستنی به دلیل وجود آلبالو از خواص خوب آن نیز برخودار است، خواصی همچون کاهش التهاب و درد است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی آلبالویی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی آلبالویی در خانه

  • آلبالو ۱ پیمانه
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • شکر ۲  ق غذا خوری
  • گلپر ۱/۲ ق مربا خوری
  • آب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه بستنی یخی آلبالویی خانگی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی آلبالو

ابتدا دم آلبالو را جدا کنید و هسته گیری کنید. برای خارج کردن هسته می توانید از نی یا هسته گیر استفاده کنید و یا با چاقو از وسط نضف کنید و هسته را خارج کنید، نیازی نیست خیلی وسواس به خرج دهید زیرا در انتها همه مواد میکس خواهند شد.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه آلبالو و همه مواد گفته شده را داخل مخزن غذا بریزیذ و با گوشتکوب خوب بزنید تا له و پوره شود، دقت کنید می توانید از غذاساز یا ۱۲۳ یا هر وسیله ای که دوست دارید برای میکس کردن استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه بستنی یخی

در ادمه مواد بستنی آلبالو را را داخل قیف بستنی ساز بریزید و برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ بزند، اگر لیوان مخصوص بستنی ندارید می توانید مواد را داخل لیوان یک بار مصرف بریزید و یک چوب بستنی داخل آن قرار دهید و بعد از گرفتن بستنی لیوان را قیچی کنید و بستنی یخی را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی یخی آلبالویی خوشمزه

  1. می توانید چند عدد آلبالو بدون هسته داخل بستنی یخی بریزید تا خوشمزه تر شود.
  2. می توانید با هر نوع میوه ی که دوست دارید این بستنی را تهیه کنید.
  3. میزان افزودن نمک و شکر به ذائقه شما بستگی دارد، بعد از پوره شدن مواد را تست کنید و اگر نیاز بود شکر یا نمک بیشتری اضافه کنید.
  4. بهتر از آب زیادی اضافه نکنید و بگذارید تا پوره غلیظ تر باشد.
  5. گلپر برای گرفتن سردی و خوشمزه تر شدن بستنی اضافه می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه