طرز تهیه بستنی یخی فالوده ای با قالب و بدون قالب در 2 طعم مختلف

بستنی یخی فالوده ای

 

بستنی یخی یکی از بستنی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی این بستنی فالوده ای را در خانه تهیه کنید. این بستنی یخی را می توانید با رشته های فالوده تهیه کنید و داخل قالب بستنی بریزید و یا می توانید داخل یک لیوان یک بار مصرف بریزید و داخل آن یک چوب بستنی قرار دهید و برای سرو لیوان را برش بزنید و بستنی یخی را به راحتی خارج کنید. این بستنی ماندگاری بالایی ندارد و بهتر است همان روز مصرف شود. امروژ در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی فالوده ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

رشته فالوده۱ بسته
شکر۱/۲ لیوان
آب۱/۲ لیوان
آبلیمو۱ ق غذا خوری
عرق نعناع۱ ق غذا خوری
رنگ خوراکی سبزبه دلخواه

طرز تهیه بستنی یخی فالوده ای

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید برای این کار شکر و آب و عرق نعنا و گلاب را به همراه کمی رنگ سبز مخلوط کنید تا بستنی شما خوشرنگ تر شود و بعد روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود. می توانید بجای رنگ سبزی خوراکی از رنگ های طبیعی نیز استفاده کنید و یا حتی می توانید به صورت ساده نیز این بستنی را تهیه کنید.

مرحله دوم: آماده سازی رشته فالوده

برای پخت رشته های فالوده که می توانید از لوازم قنادی های تهیه کنید باید آن را با دست خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و آب بریزید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و رشته ها نرم شود سپس داخل یک کاسه آب و یخ بریزید و رشته های فالوده را داخل آن بریزید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بماند و خنک شود.

مرحله سوم: تهیه بستنی یخی فالوده ای

در ادامه باید رشته های فالوده را داخل ظرف مورد نظر بریزید و شربت را روی آن بریزید و برای چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند و بعد به راحتی از قالب جدا کنید. اگر از لیوان یک بار مصرف استفاده می کنید حتما باید چوب بستنی را داخل آن قرار دهید و برای خارج کردن باید لیوان را برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی یخی فالوده ای

  1. شربت نیازی به قوام نیست و همین که شکر داخل مواد حل شود کافی است.
  2. رشته ها حتما باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود.
  3. قرار دادن رشته ها در آب و یخ باعث می شود رشته ها بهم نچسبند و سفید شوند.
  4. از شربت تا دیگر مثل آب آلبالو نیز می توانید استفاده کنید.
  5. این مقدار به شما ۴ عدد بستنی یخی می دهد.
  6. می توانید به دلخواه با طعم های گوناگون این بستنی را تهیه کنید برای مثال می توانید از ترکیب آب پرتقال و شکر استفاده کنید و داخل قالب بریزید و با فالوده پخته شده مخلوط کنید تا با طعم پرتقالی نیز این بستنی را داشته باشید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه