طرز تهیه بستنی یخی زردآلو با قالب و بدون قالب راحت و ساده

طرز تهیه بستنی یخی زردآلو

 

بستنی یخی ها یکی از خوشمزه ترین قسمت تابستان و گرما هستند که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و این بار قرار است از میوه خوشمزه زردآلو برای تهیه این بستنی یخی استفاده کنید. اگر مقداری زردآلو در خانه دارید و می خواهید یک بستنی ساده و راحت برای خانواد و خود در فصل گرما تهیه کنید. کافی است مواد را میکس و پوره کنید و داخل قالب بستنی ریخته و یا از یک لیوان پلاستیکی استفاده کنید. زردآلو یکی از میوه های بسیار پر خاصیت می باشد که در فصل خرداد کم کم به بازار می آید. زردآلو به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی که دارد خاصیت ضد سرطانی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پوره زردآلو۶۰۰ گرم
شکر۴ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شیر۱/۲ لیوان

طرز تهیه بستنی زردآلو

مرحله اول: پوره کردن

ابتدا باید زرد آلو را خوب بشورید و از وسط نصف کنید و هسته را خارح کنید. سپس داخل مخرن غذاساز یا گوشتکوب برقی بریزید و زردآلو را میکس و پوره کنید. شما می توانید از میوه های که با زردآلو هم خوانی به صورت ترکیبی استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید شگر و خامه صبحانه و شیر را نیز به پوره زردآلو اضافه کنید و مواد را میکس کنید، می توانید از ابتدا همه مواد را نیز داخل مخلوط کن بریزید ولی وقتی ابتدا زردآلو را پوره می کنید و بعد مواد را اضافه می کنید یکدست تر می شود.

مرحله سوم: تهیه بستنی یخی زردآلو

در ادامه باید مواد تهیه شده را داخل قالب بستنی بریزید و اگر قالب ندارید می توانید از یک لیوان یک بار مصرف استفاده کنید و یک چوب بستنی داخل آن بزنید و در فریزر برای چند ساعت تا خودش را بگیرد و بعد از چند ساعت از قالب جدا کنید و برای خارج کردن از لیوان یک بار مصرف باید دور لیوان را با قیچی برش بزنید و بستنی را خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی زردآلو

  1. برای میزان شیرینی این بستنی باید بعد از میکس کردن مواد کمی از مواد را بچشید و اگر نیاز بود مجدد شکر اضافه کنید و یا اگر دوست دارید به صورت رژیمی تر باشد می توانید از عسل استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه از یک عدد موز استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید بستنی شما حالت مسنجم تری داشته باشد می توانید ۱ ق غذا خوری ژلاتین را در آب بن ماری کنید و به مواد اضافه کنید تا بستنی شما سفت باشد.
  4. حدود ۶ ساعت زمان می برد تا بستنی خودش را بگیرد.
  5. می توانید جوب بستنی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه