طرز تهیه بستنی یخی لیمویی خانگی و خوشمزه با قالب و بدون قالب

دستور تهیه بستنی یخی لیمویی

بستنی یخی لیمویی

 

بستنی یخی لیمویی یکی از بستنی های بسیار خوشمزه تابستانی می باشد که بسیار راحت نیز تهیه می شود. شما می توانید این بستنی را به راحتی با چند قلم مواد در خانه برای کودکان و یا برای پذیرایی استفاده کنید. بستنی یخی لیمویی به واسطه داشتن لیمو برای رفع عطش در تابستان گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این بستنی یخی خوشمزه را در قالب های مخلتف مخصوص بستنی یخی و یا بدون داشتن قالب در یک لیوان یک بار مصرف آن را تهیه کنید. بستنی یخی نیازی به ثعلب و شیر ندارد و خیلی راحت تر از بستنی ها تهیه می شود. شما می توانید بستنی یخی ها را در طعم های مختلف و با میوه های دلخواه خود تهیه کنید و مطمئن باشید بچه ها عاشق این بستنی خواهند شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی لیمویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی لیمویی

  • آب ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • لیموترش ۲ عدد
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • زست لیموترش
  • تخم شربتی به دلخواه

طرز تهیه بستنی یخی لیمویی خانگی

مرحله اول: مخلوط کردن آب و شکر

ابتدا آب و شکر را باهم داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاید و با جوشیدن شکر ذوب شود و کم کم شربت غلیظ شود. لیموترش ها را بشورید و قسمت پوست زرد رنگ را رنده ریز بزنید و خود لیموترش ها از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم: افزودن گلاب

در پوست یا همان زست لیموترش را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه گلاب را اضافه کنید و بعد از چند قل خوردند از روی حرارت بردارید. می توانید در انتها و موقع افزودن گلاب کمی زعفران نیز اضافه کنید. مود قابلمه را داخل یک ظرف دیگر بریزید تا سرد شود.

مرحله سوم: افزودن لیموترش

رنده پوست لیموترش را از مواد با کمک یک قاشق جدا کنید. سپس آب لیموترش تازه را به مواد سرد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. می توانید در این مرحله تخم شربتی را که از قبل با کمی آب گرم خیس کردید اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی یخی با طعم لیموترش

حالا باید مواد را داخل قالب های بستنی بریزید و برای ۵ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. اگر قالب ندارید می توانید مواد را داخل لیوان یک بار مصرف ریخته و یک چوب بستنی داخل آن قرار دهید و برای سرو لیوان را قیچی کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی یخی لیمویی با زعفران و تخم شربتی

  1. می توانید گلاب را حذف کنید.
  2. برای زست لیموترش نباید قسمت سفید رنگ رنده شود، وگرنه مزه تلخی خواهد گرفت.
  3. بری خارج کردن از قالب بستنی باید برای چند ثانیه داخل آب گرم بزنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه