طرز تهیه کاپ کیک سیب و دارچین خوشمزه و مجلسی به شکل قنادی

طرز تهیه کاپ کیک سیب

 

کاپ کیک سیب یکی از پر طرفدارترین کاپ کیک ها می باشد که در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است این کاپ کیک بسیار راحت تهیه می شود و با پای سیب متفاوت است. ایده پختن کاپ کیک اولین سال در سال ۱۷۹۶ ابداع شد. این کاپ کیک بافت و طعم فوق العاده ای و بسیار نرمی دارد. می توانید این کاپ کیک را برای مهمانی آماده کنید و به دلخواه با خامه قنادی یا باتر کریم تزئین کنید. امروز در پارسی دی کاپ کیک سیب و دارچین خوشمزه و مجلسی به شکل قنادی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شکر۲/۳ پیمانه
سیب خرد شده۲ پیمانه
گلاب۱ ق سوپ خوری
آرد۱و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق سوپ خوری
دارچین۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک سیب و دارچین قنادی 

مرحله اول: آماده سازی سیب

اول از همه سیب ها ی خرد شده را با نصف میزان از شکر دستور و ۱ق س گلاب را با هم مخلوط کنید و حدود یکی دو ساعت کنار بگذارید تا شکر حل شود و سیب ها نرم و آب افتاده شود. همه مواد را بهتر است قبل شروع کار در دمای محیط قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه مابقی شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا تخم مرغ ها حجیم و کشدار شوند، در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه آرد و بیکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط و الک کنید و سپس نصف آن را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید و سیب های مرحله اول را ریخته و سپس مابقی مخلوط آرد را بریزید و با لیسک به خوبی هم بزنید اگر مایع شما غلیظ و سفت است نگران نباشید یعنی به درستی انجام دادید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک

داخل قالب مافین کپسول های کاغذی را قرار دهید و ۲/۳ حجم قالب ها را با مواد کاپ کیک پر کنید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان دهید تا کاپ کیک ها پخته شوند شما می توانید در انتها ۱ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح کاپ کیک ها خوش رنگ شوند بعد از خنک شدن از قالب جدا و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کاپ کیک سیب و دارچین مجلسی

  1. با توجه به دماهای مختلف فر بهتر است کاپ کیک ها را چک کنید تا زمان زیاد یا کمتر بخواهد.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. قالب را زیاد پر نکنید تا از کپسول بیرون نریزد.
  4. اگر قالب مافین ندارید می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید که نیازی به قالب ندارد.
  5. می توانید از قالب تارت نیز برای تهیه این کاپ کیک استفاده کنید.
  6. بجای روغن از ۱۰۰ گرم کره نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه