طرز تهیه پاته سیب زمینی سوخاری با گوشت ساده و مجلسی در خانه

طرز تهیه پاته سیب زمینی

 

یکی از غذاهای فرانسوی می باشد. پاته در واقع از ترکیب سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. گوشت در بین خمیر سیب زمینی گذاشته می شود و با پودر سوخاری کارو شده و در روغن داغ سرخ می شود. این غذا شباهت زیادی به کوکوی سیب زمینی دارد ولی داخل آن برای خوشمزه و مزه دار شدن از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. پاته سیب زمینی را می توانید به عنوان عصرانه یا شام جذاب برای خود یا مهمان عزیزتان تهیه کنید و طعم بی نظیر آن را امتحان کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم طرز تهیه پاته سیب زمینی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سبزی معطراختیاری
زعفران دم کردهاختیاری
زرشک۱/۲ پیمانه
آرد سوخاری۱/۳ پیمانه
آرد نخودچی یا سفید۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا۱ ق مربا خوری

طرز تهیه پاته گوشت و سیب زمینی سوخاری

مرحله اول: پخت و آماده سازی مواد

زعفران را با چند قالب یخ بگذارید تا رنگ دهد. سپس زرشک ها را در آب بریزید تا باز شود. سیب زمینی و پیاز ها را بشورید. در داخل قابلمه مناسب سیب زمینی ها را بگذارید تا با آب پخته و آبپز شود. پیاز ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید و در تابه مناسب روغن بریزید و روی حرارت ملایم پیاز ها را تفت دهید سپس زرد چوبه را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید و مقداری فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید. زرشک را از صافی رد کنید و همراه رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کنید و تفت دهید. سپس زعفران دم کرده را همراه با سبزی و نصف لیوان آب به مواد اضافه کنید، اجازه دهید تا مواد بپزد و آب آن تبخیر شود.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی ها

سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و در غذا ساز بریزید یا با گوشتکوب له کنید تا پوره شود. تخم مرغ را همراه با آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه باهم مخلوط کنید. سپس ۱ قاشق آرد سوخاری و سبز معطر را داخل مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. مواد آماده سرخ شدن می باشد.

مرحله سوم: سرخ کردن پاته گوشت

مواد آماده شده را که آماده کردید همراه با یک کاسه آرد سوخاری جلوی دست خود قرار دهید. تابه ای را روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس مقداری از مواد را بردارید و به خمیر شکل دهید و در وسط آن مقداری از مایه گوشتی بزارید و آن را به شکل دلخواه یا به شکل استوانه ببندید و  درون آرد سوخاری بغطانید دهید و داخل روغن قرار دهید تا همه طرف آن شکل بگیرد. به ترتیب همین کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود.  بعد از سرخ شدن همه خمیر پاته سیب زمینی با گوشت چرخ کرده آماده می باشد. در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاته سیب زمینی سوخاری

  1. می توانید از قالب برای شکل دادن پاته ها استفاده کنید.
  2. پاته سیب زمینی را زیاد سرخ نکنید زیرا همه مواد از قبل پخته شده است.
  3. برای اینکه خمیر پاته به دست نچسبد و راحت تر شکل بگیرد، هر بار کمی دست خود را به آب آغشته کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه