طرز تهیه لازانیا سوخاری لقمه ای ساده و خوشمزه با گوشت بدون فر

طرز تهیه لازانیا سوخاری

 

یک نوع روش تهیه لازانیا است که بسیار خوشمزه و جدید می باشد و به شدت دوست داشتنی است اصلا این لازانیا خشک نمی شود و با سس دلخواه بسیار جذاب است و گزینه خوبی برای مهمانی و دورهمی و تولدها می باشد. لازانیا سوخاری در بیشتر نقاط دنیا تهیه می شود و بعد درست کردن آن بجای قرار دادن در فر و تهیه سس بشامل باید در روغن سرخ شود و دیگر نیازی به سس بشامل نیست. امروز در پارسی دی لازانیا سوخاری لقمه ای با گوشت بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ورقه لازانیا۱ بسته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۵ الی ۶ عدد
رب۱ ق غذ خوری
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
پنیر گودا ورقه ایبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه، پول بیبربه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا سوخاری لقمه ای با گوشت بدون فر

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا سبک شود و بعد در ادامه گوشت را به همراه تمام ادویه ها و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و خوب سرخ شود.

مرحله دوم: افزودن قارچ

در ادامه قارچ ها را اسلایس کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا قارچ نرم شوند و بعد فلفل دلمه ریز شده و سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه رب را نیز اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود و بعد گوجه ها را پوره کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظی تهیه و آب گوجه ها کشیده شود.

مرحله چهارم: آماده سازی ورقه لازانیا

در ادامه داخل قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد و بعد ورقه های لازانیا را داخل آب جوش ریخته و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کنید بسته به نوع لازانیا مصرفی می توانید برای چند دقیقه داخل آب جوش قرار دهید.

مرحله پنجم: تهیه لازانیا سوخاری

هر ورقه لازانیا را روی سطح کار قرار دهید و مقداری مایه گوشتی و کمی پنیر ورقه ای قرار دهید و رول کنید. تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و با همزن و یا چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد را نیز در یک کاسه جداگانه بریزید. حالا لازانیا در تخم مرغ زده شده و بعد در آرد بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا سوخاری بدون فر

  1. مواد لازانیا را به دلخواه می توانید باب سلیقه خود تهیه کنید و یا از مقداری سویا استفاده کنید.
  2. افزودن پنیر دلخواه است.
  3. می توانید به جای آرد سفید از پودر سوخاری دانه ریز استفاده کنید.
  4. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لازانیا سوخاری لقمه ای ساده و خوشمزه با گوشت بدون فر
4.4 (88%) 5 votes