طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام و هویج ساده با آرد سوخاری برای 2 نفر

دستور پخت کوکو سیب زمینی خام و هویج

کوکو سیب زمینی خام و هویج

 

 کوکو سیب زمینی خام و هویج یکی از انواع کوکو های بسیار خوشمزه می باشد که فاقد گوشت می باشد. شما می توانید این کوکو خوشمزه را به سادگی در خانه تهیه و با دورچین دلخواه تزیین کنید و با نان تازه سرو کنید. ترکیب سیب زمینی خام و هویج بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید برای شام یا نهار این کوکو را سرو کنید. کوکو ها از جمله غذا های ساده می باشند که فاقد گوشت است و برای کسانی که منع مصرف گوشت دارند بسیار مناسب است. کوکو سیب زمینی خام بسیار سریع آماده می شود و برای تهیه این کوکو زمان زیادی لازم نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام و هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی و هویج

  • سیب زمینی ۲ عدد متوسط
  • هویج ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سوخاری ۱ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • جعفری تازه یا خشک ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام با هویج و جعفری

مرحله اول: رنده کردن مواد

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز یا درشت به دلخواه بزنید. هویج را نیز دوست بگیرید و رنده کنید. آب سیب زمینی و هویج را بگیرید تا باعث وا رفتم کوکو نشود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

فلفل دلمه رنگی دلخواه را بعد از شستن رنده یا نگینی ریز خرد کنید. حالا داخل یک کاسه سیب زمینی و هویج و فلفل دلمه رنده شده و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو سیب زمینی خام و هویج

وقتی تخم مرغ ها یکدست شدند باید به مواد کوکو اضافه کنید و در انتها نوبت افزودن پودر سوخاری و جعفری تازه با خشک شده می باشد. مواد را باهم خوب ترکیب کنید. اگر مواد کوکو خیلی سفت بود ۱ تخم مرغ را بزنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و اگر شل بود از آرد سوخاری بیشتر استفاده کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو سیب زمینی خام و فلفل دلمه

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود. از مواد کوکو با کمک قاشق داخل روغن داغ ریخته و صبر کنید خودش را بگیرد و بعد از طلایی شدن با کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و طلایی شود. در انتها کوکو ها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با دورچین دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو سیب زمینی و هویج و فلفل دلمه

  1. می توانید به دلخواه از قارچ نیز استفاده کنید.
  2. جعفری خشک عطر بیشتری دارد.
  3. به دلخواه می توانید به مواد کمی پنیر رنده شده نیز اضافه کنید.
  4. می توانید بجای پودر سیر از سیر تازه رنده شده نیز استفاده کنید.
  5. اگر پودر پیاز در دسترس دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه