طرز تهیه سیب زمینی سوخاری بدون شیر ساده و پفکی با فر و بدون فر

دستور پخت سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

 

سیب زمینی سوخاری یکی از فست فود های بسیار خوشمزه و پفکی می باشد که روش تهیه بسیار آسانی دارد. سیب زمینی سوخاری با دلستر و پودر سوخاری تهیه می شود. سیب زمینی سوخاری را می توانید به کنجد آغشته کنید و داخل روغن سرخ کنید و یا در فر قرار دهید و به روش رستورانی آن را تهیه کنید. سیب زمینی های سوخاری یکی از فست فود های می باشد که همه سنین آن را دوست دارد و شاید کمتر کسی باشد که طعم و مزه این سیب زمینی را دوست نداشته باشد. سیب زمینی سوخاری یکی از محبوب تریم خوراکی ها جهان است و شما می توانید این سیب زمینی را به تنهایی یا در کنار غذا های سوخاری سرو کنید. آغشته کردن سیب زمینی سرخ شده در مواد مخصوص و سرخ کردن آن طعم سیب زمینی سوخاری را دو برابر می کند. سیب زمینی سوخاری با دلستر تلخ تهیه می شود و حتما باید بدون طعم باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی سوخاری بدون شیر به سبک رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سوخاری در ماهیتابه

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • دلستر تلخ ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • پودر سوخاری به مقدار لازم
  • کنجد به دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه از هر کدام ۱ ق چای خوری

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری بدون شیر در فر و تابه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و خوب بشورید. سپس سیب زمینی را روی تخته کار قرار دهید و به صورت خلالی در اندازه دلخواه ولی یکدست خرد کنید. می توانید از خرد کنید غذاساز استفاده کنید تا سیب زمینی ها یکدست شود. سیب زمینی ها را داخل یک کاسه آب بریزید و نشاسته اضافی آن از بین برود.

مرحله دوم: تهیه مایه

تخم مرغ را به همراه دلستر و نمک و فلفل سیاه و آرد را داخل ی کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به غلظت برسداگر غلظت مواد خیلی کم بود کمی آرد اضافه کنید. سیب زمینی ها را روی یک دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی از بین برود.

مرحله سوم: سوخاری کردن سیب زمینی

در ادامه پودر سوخاری را داخل یک کاسه بریزید، می توانید از چیپس خرد شده نیز استفاده کنید و کمی کنجد به دلخواه اضافه کنید. سیب زمینی ها را باید ابتدا داخل مایه دلستری مرحله قبل بزنید و بعد داخل پودر سوخاری تهیه شده بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن سیب زمینی سوخاری

دقت کنید اصلا سعی نکنید با دستتون پودر ها به سیب زمینی بچسبانید زیرا خمیر می شود. سیب زمینی ها را داخل تابه که از قبل روغن ریختید و داغ شده است انداخته تا پف کند و پخته شود و برای هر بار باید ۱۰ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی ها سوخاری شده پخته شود و در انتها روی دستمال قرار دهید. می توانید برای پخت در فر باید سینی را چرب کنید و سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید و در دمای ۲۰۰ درجه برای ۱۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی و ساده

  1. می توانید از پودر سوخاری های رنگی استفاده کنید.
  2. اگر غلظت مایه کم باشد پودر سوخاری خوب به سیب زمینی ها نمی چسبد.
  3. می توانید بجای پودر سوخاری از تردیلا خرد شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه