طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی سوخاری و ساده بدون فر

دستور تهیه دونات مرغ با سیب زمینی

طرز تهیه دونات مرغ

 

دونات مرغ با سیب زمینی یکی از روش های تهیه دونات مرغ است که بسیار ساده است و شما با چند قلم مواد و بدون فر می توانید یک دونات مرغ سوخاری فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. این دونات بدون خمیر مایه است و با خود مرغ تهیه می شود و با افزودن کمی سیب زمینی می توانید چسبندگی خوبی به آن دهید. دونات مرغ بدون فر یک پیشنهاد عالی برای مهمانی و مراسمات مختلف می باشد که می توانید به راحتی تهیه و با سس های مختلف سرو کنید. اگر دوس دارید یک غذای هیجان انگیز برای بچه ها می باشد زیرا بچه ها بشدت غذا های سوخاری را دوست دارند. دونات مرغ با سیب زمینی را می توانید حتی فریز کنید و در مواقع مختلف فقط سرخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی بسیار ساده

  • سینه و ران مرغ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • پودر سوخاری ۴ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱/۲ پیمانه
  • آرد سوخاری ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر، ادویه مرغ به مقدار لازم

طرز تهیه‌ دونات مرغ با سیب زمینی بدون فر در تابه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه و ران مرغ را باید بدون استخوان کنید. شما می توانید از فیله فقط استفاده کنید و یا از مخلوط سینه و ران استفاده کنید تا دونات خشک نشود. پیاز و سیر را پوست بگیرید. سیب زمینی را بشورید و آبپز کنید و در انتها پوست سیب زمینی را بگیرید و بگذارید تا کامل خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این غذا بهتر است با غذاساز یا ۱۲۳ یا چرخ گوشت تا مواد به خوبی مسنجم شود. پیاز و سیر و مرغ و ادویه ها و پودر سوخاری و سیب زمینی خوب میکس تا مخلوط یکدست و منجسمی بدست بیاید. می توانید همه مواد را رنده ریز بزنید و مرغ را با چاقو ساطوری ریز کنید و با دست خوب ورز دهید تا مواد منسجم شود.

مرحله سوم: استراحت مواد

بعد از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند باید مواد را داخل یک قیف یکبار مصرف بریزید و نوک قیف را قیچی کنید. داخل یک بشقاب به دلخواه کاغذ روغنی قرار دهید و با مواد مرغی به شکل دونات روی سینی شکل بزنید و در انتها با دست خیس آن را فیکس کنید. سپس سینی را برای ۱ ساعت در فریرز قرار دهید تا سفت و مسنجم شود.

مرحله چهارم: تهیه دونات مرغ بدون فر

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. داخل یک کاسه آرد سفید و یک کاسه آرد یا همان پودر سوخاری بریزید. داخب یک تابه روغن ریخته و صبر‌ کنید تا گرم شود. دونات مرغ را ابتدا داخل آرد سفید و بعد تخم مرغ و در انتها پودر سوخای بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود. سپس داخل سینی قرار دهید و با سس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دونات مرغ با سیب زمینی سوخای و خوشمزه

  1. بهتر است حرارت متوسط باشد تا دونات ها مغز پخت شوند.
  2. بهتر است یک قاشق استیل داخل روغن قرار تا مانع کف کردن شود.
  3. به دلخواه می توانید قارچ ریز شده یا پنیر به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه