طرز تهیه پیراشکی سوخاری رول شده ساده و مجلسی با گوشت

طرز تهیه پیراشکی سوخاری

 

یکی از انواع غذاهای فست فودی است که می توانید به راحتی تهیه کنید شما می توانید پیراشکی سوخاری را برای مهمانی و تولدها تهیه کنید و به دلخواه مواد میانی آن را تغییر دهید و داخل پودر سوخاری بغلطانید و سرخ کنید شما می توانید برای تهیه این پیراشکی از خمیر یوفکا آماده استفاده کنید یا یک خمیر فوق العاده خودتان در منزل درست کنید و با مواد میانی رول کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آب۱.۵ پیمانه
شکر۱/۲ ق چای خوری
کره۱۰ گرم
نمکنوک ق چای خوری
آرد۱.۵ پیمانه

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱/۴ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه

طرز تهیه پیراشکی سوخاری رول شده

مرحله اول: تهیه خمیر

برای تهیه خمیر آب را داخل یک تابه ریخته و نمک و شکر را اضافه کنید و زمانی که از کناره ظرف شروع به قل زدن کرد آرد را یکباره اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود چند دقیقه که داغ شد و خمیر را روی سطح بیاورید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی خمیر خنک شد با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیف شود سپس داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت نیم ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه فلفل و زردچوبه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت سرخ شود در ادامه فلفل دلمه و قارچ ها را افزوده و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود و در انتها کمی نمک بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پیچیدن پیراشکی سوخاری

حالا به اندازه نارنگی از خمیر بردارید و روی یک سطح باز کنید و مقداری از مواد گوشتی داخلش قرار دهید و خمیر را نیم سانت از هر طرف روی هم بیاورید و به دلخواه کمی پنیر قرار دهید و رول کنید.

مرحله پنجم: تهیه پیراشکی سوخاری

حالا داخل یک کاسه تخم مرغ و شیر و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود سپس داخل یک کاسه دیگر پودر سوخاری را ریخته و حالا رول ها را داخل مخلوط تخم مرغ بعد پودر سوخاری بزنید و داخل یک روغن داغ سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی سوخاری

  1. می توانید به دلخواه با گوشت یا مرغ یا به صورت گیاهی این رول را تهیه کنید.
  2. باید در روغن غوطه ور باشد و خوب خمیر برشته و طلایی شود.
  3. خمیر را سعی کنید به صورت نازک باز کنید.
  4. با مقادیر گفته شده ۱۲ عدد رول سوخاری خواهید داشت.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه