طرز تهیه بامیه سوخاری خوشمزه و آسان همراه با سس مخصوص

طرز تهیه بامیه سوخاری

 

یکی از انواع سوخاری ها می باشد که بسیار خوشمزه و سالم است شما می توانید به دلخواه مقدار پودر سوخاری را بیشتر بگیرید و یک لایه پوسته روی بامیه ها را بگیرید و یا می توانید طعم دار کنید سپس داخل روغن سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید. این سوخاری به دلیل اینکه کاملا گیاهی می باشد برای افراد گیاهخوار نیز بسیار مناسب است و می تواند یک ساید دیش یا همان پیش غذا در کنار غذاهای دیگر باشد و یا یک وعده سالم و سبک غذایی باشد بهتر است از بامیه سایز درشت استفاده کنید. اما بامیه یک گیاه سبز است که ارزش غذایی بالایی دارد و برای سلامت و زیبایی پوست و مو نیز بسیار گزینه مناسبی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بامیه درشت۱ کیلوگرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ پیمانه
آرد ذرت۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

ماست۱ پیمانه
سیر۱ حبه
نمک۱ ق چای خوری
شوید خشک یا تازه۲ ق غذا خوری

طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی بامیه

ابتدا باید بامیه ها را تمیز کنید سر و ته بامیه ها را بزنید به طوری که مایع لزج آن خارج نشود سپس داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید و آبکش کنید سپس در انتها داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد سوخاری

تخم مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه داخل کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد ذرت و آرد سفید را با هم مخلوط کنید و داخل یک کاسه یا بشقاب بریزید.

مرحله سوم: تهیه بامیه سوخاری

در ادامه داخل یک ماهی تابه با گنجایش مناسب مقداری روغن ریخته تا داغ شود حالا بامیه ها را ابتدا داخل تخم مرغ بزنید سپس داخل مخلوط آردها بزنید سپس داخل روغن داغ سوخاری کنید تا پوسته رویه بامیه طلایی شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه سس مخصوص

برای تهیه سس مخصوص کنار این بامیه سوخاری ماست را به همراه سیر خرد شده و نمک و شوید خشک داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس بامیه سوخاری را به همراه این سس مخصوص سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بامیه سوخاری

  1. به دلخواه می توانید از کمی فلفل قرمز بنا به ذائقه خود استفاده کنید.
  2. این بامیه های سوخاری با سس رنچ و فرانسوی نیز بسیار خوشمزه می شود.
  3. بهتر است از روغن سرخ کردنی در تهیه این بامیه ها استفاده کنید.
  4. اگر بامیه ها شما خیلی درشت است و ممکن است در سرخ کردن نپزند می توانید ابتدا آن را کمی آبپز کنید.
  5. باید بامیه ها در حین سرخ شدن در روغن غوطه ور باشند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بامیه سوخاری خوشمزه و آسان همراه با سس مخصوص
3 (60%) 2 votes