طرز تهیه سیب زمینی تنوری لذیذ و آسان با سس آلفردو و قارچ بدون خامه

دستور پخت سیب زمینی با سس آلفردو

طرز تهیه سیب زمینی با سس آلفردو با قارچ

 

 سیب زمینی با سس آلفردو یکی از غذاهای و یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و ساده اما پر کالری است. این غذا به دو روش تهیه می شود شما می توانید سیب زمینی ها را خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید و در انتها سس آلفردو با قارچ را اضافه کنید و یا می توانید سیب زمینی را تنوری کنید سپس سس را اضافه کنید که در روش دوم میزان کالری کمتر بوده چون با کمترین مقدار روغن سیب زمینی ها پخته می شوند. می توانید سیب زمینی با سس آلفردو و قارچ را برای یک شام خوشمزه و یا در کنار دیگر غذاهای خود تهیه کنید. سس آلفردو یکی از سس های بسیار جذاب و ساده است که بیشتر پاستاها و پیش غذاها کاربرد دارد. برای تهیه سس به دلخواه می توانید از خامه استفاده کنید و یا خامه را حذف کنید. این غذا کاملا ابتکاری بوده و شما می توانید با ذائقه خود تنظیم کنید و به دلخواه کمی پنیر پیتزا نیز اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو و قارچ بدون خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو

  • سیب زمینی ریز ۱۰ عدد
  • روغن زیتون ۱.۵ ق غذا خوری
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پول بیبر، آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو با قارچ

  • قارچ ۱۰ عدد
  • کره ۲۵ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • فلفل سفید، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو و قارچ و با پنیر پارمزان

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها که بهتر است از سیب زمینی ها ریز استفاده کنید را خوب بشورید و پوست بگیرید. سپس یک قابلمه روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل آن ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. سیب زمینی ها را در آب در حال جوش ریخته و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله دوم:  پخت سیب زمینی تنوری

در ادامه روغن زیتون و تمام ادویه ها را به سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید تا سیب زمینی به ادویه های آغشته شود. سپس داخل سینی فر چیده و روی آن پنیر پارمزان بریزید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا سیب زمینی طلایی و برشته شوند. می توانید به دلخواه در سولاردم نیز قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس آلفردو

وقتی سیب زمینی ها در حال پخت هستند باید سس را آماده کنید. قارچ ها را اسلایس کنید و داخل یک تابه کره را ریخته و قارچ ها را به همراه کره تفت دهید تا آب اضافی آن ها کشیده شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه باید آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد نیز از بین برود و در انتها شیر به دمای محیط رسیده را به همراه کمی فلفل سفید و آویشن افزوده و هم بزنید تا سس به غلظت دلخواه برسد.

سیب زمینی تنوری با سس آلفردو

در ادامه سیب زمینی تنوری را از فر خارج کنید و داخل بشقاب سرو بریزید. در انتها سس قارچ را روی سیب زمینی ها ریخته و یا در کنار آن سرو کنید. به همین راحتی سیب زمینی ما با سس آلفردو آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو بدون خامه

  1. به دلخواه می توانید بجای استفاده از آرد از ۱ ق غذا خوری خامه استفاده کنید.
  2. فلفل سفید باعث می شود سس تیره نشود.
  3. می توانید مقدار قارچ را کم و زیاد کنید.
  4. می توانید سیب زمینی را سرخ کنید سپس سس آلفردو را اضافه کنید.
  5. بجای پنیر پارمزان می توانید از پنیر پیتزا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه