طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی و هویج در فر و بدون فر

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

 

یکی از خوراک های بسیار خوشمزه می باشد که بسیار ساده و رژیمی است و برای یک شام نونی بسیار مناسب است. شما به دلخواه می توانید سیب زمینی ها را کبابی کنید در فر و یا روی گاز و یا می توانید به صورت آبپز استفاده کنید و به دلخواه سبزیجات دیگر را به این غذا خوشمزه اضافه کنید ولی شاید در نگاه اول فکر کنید این یک غذای ساده است ولی می تواند برای مهمانی نیز مناسب باشد و شاید کمتر کسی باشد که این خوراک خوشمزه را دوست نداشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی و هویج در فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی۴ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب۱ ق غذا خوری
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه ی خوراک مرغ و سیب زمینی و هویج در فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشورید شما به دلخواه می توانید سیب زمینی را با پوست و یا بدون پوست کبابی کنید. سیب زمینی را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و به آن کمی روغن زیتون و ادویه ها و نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سیب زمینی ها مزه دار شود سپس داخل سینی فر قرار دهید و در دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کبابی شود حتما در حین پخت سیب زمینی ها را با انبر زیر و رو کنید تا کاملا کبابی شود اگر فر در دسترس ندارید می توانید داخل تابه سیب زمینی را قرار دهید و در تابه را بگذارید تا پخته و نرم شوند.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل کمی روغن در قابلمه مناسب تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید در ادامه هویج را پوست کنده و به اندازه دلخواه برش بزنید و اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه سینه مرغ را خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید و با ادویه ها و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا سینه مرغ تغییر رنگ دهد و بعد رب را نیز اضافه کنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود و در ادامه برگ بو را به همراه ۲ پیمانه آب اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاد و مرغ پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

وقتی مرغ پخته شده و سس آن کاملا غلیظ  شد آب لیموترش را اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید و سیب زمینی کبابی را به آن اضافه کنید و داخل ظرف سرو بریزید حالا می توانید سس انار یا سس بالزامیک یا سس چیلی بنا به سلیقه خود روی مواد بریزید و به همراه نان میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ و سیب زمینی و هویج

  1. می توانید مرغ را به همراه سیب زمینی داخل فر قرار دهید و به دلخواه به آن پنیر اضافه کنید.
  2. افزودن فلفل دلمه و قارچ سلیقه ای می باشد.
  3. می توانید سیب زمینی ها را سرخ کنید و در انتها به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه