طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ خوشمزه با سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

 

یکی از پر خاصیت ترین غذاها می باشد که شاید خیلی کم مصرف شود و با شنیدن نام آن فکر می کنید همان سنگ است اما اشتباه می کنید سنگدان مرغ در واقع یک ماهیچه در شکم مرغ است که و در فرآیند تجزیه ذرات غذا برای هضم به کار می آید آنقدر مقوی می باشد که با خوردن ۱ لیوان سنگدان مرغ ۸۰ درصد پروئتین بدن را تامین کند و بسیار چربی کمی دارند و ویتامین های زیاد و خواص بسیار مهم مانند تاثیر در باوری، کاهش ورن و لاغری دارد زیرا احساس سیری طولانی مدت به شما می دهد، رفع مشکل فقر آهن، جلوگیری از ریزش مو، ترمیم ماهیچه از خواص سنگدان است. شما می توانید خوراک سنگدان را به همراه سیب زمینی و قارچ و یا جگر تهیه کنید. امروز در پارسی دی دستور خوراک سنگدان مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سنگدان مرغ۲ بسته
پیاز۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
سیر۲ حبه
گوجه۱ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
نمک و زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ و قارچ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سنگدان مرغ را از بسته خارج می کنیم و خوب می شوریم و روی آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. قارچ ها را نیز خوب بشورید و اسلایس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز ها را پوست بگیرید و بشورید و به همراه کمی روغن زردچوبه داخل قابلمه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس سیرهای پوره شده را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی سیر خارج شود.

مرحله سوم: پخت سنگدان مرغ

سنگ دان مرغ را به همراه پیاز و سیر تفت دهید و ۱ ق غذا خوری رب را افزوده و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود سپس روی سنگدان مرغ آب ریخته و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید سنگدان مرغ حداقل به مدت ۲ ساعت پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: افزودن قارچ و گوجه فرنگی

قارچ های اسلایس شده را به همراه گوجه فرنگی خرد شده به سنگدان اضافه کنید و مجدد بگذارید تا نیم ساعت دیگر بپزد در ادامه کمی نمک به سنگدان مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم: تهیه خوراک با سنگدان مرغ

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید به صورت مکعبی یا خلالی ریز خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید. سنگدان مرغ باید آب خیلی کمی داشته باشد و خوب پخته و نرم شود سپس سنگدان مرغ را داخل ظرف سرو کشیده و به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک با سنگدان مرغ

  1. اگر طعم فلفلی را دوست دارید می توانید ۱ عدد فلفل سبز تند به غذا اضافه کنید.
  2. به دلخواه سیب زمینی را می توانید داخل خوراک بریزید.
  3. زمان پخت سنگدان مرغ حدود ۴ ساعت است برای سهولت و سریع بودن کار از زودپز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید دل و یا جگر نیز به سنگدان مرغ اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ خوشمزه با سیب زمینی و قارچ
3.5 (69.33%) 15 votes

  • شهریار ۲ سال پیش

    پختم خیلی خوشمزه شده بود
    ممنون

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ