طرز تهیه سس انار خوشمزه، مخصوص و رستورانی برای مرغ و گوشت

دستور تهیه سس انار

طرز تهیه سس انار

 

سس انار یکی از سس های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید همزمان با رسیدن انار این سس خوشمزه را تهیه کنید اما کاربرد این سس بسیار زیاد است شما می توانید در تهیه سس سالاد یا طعم دهنده به غذاهای خود یا به عنوان سیروپ و … استفاده کنید اما سس انار با رب انار متفاوت است و دارای غلظت کمتری می باشد و روان تر است و کاربرد های آنها متفاوت است زیرا رب انار از دانه های انار پخته شده و صاف شده تهیه می شود ولی سس انار از آب انار تهیه می شود شما می توانید سس انار را در کنار مرغ گریل شده یا جوجه ها و یا طعم دار کردن گوشت و مرغ استفاده کنید. اما انار یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که دارای انواع ویتامین ها می باشد و ضد ویروس است و خون شما را رقیق تر می کند کنترل فشار خون و دیابت یکی دیگر از خواص خوب انار است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس انار مخصوص و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس انار

  • انار ۲ کیلوگرم
  • شکر به ازای هر لیوان آب انار ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سس انار رستورانی برای مرغ و گوشت

مرحله اول: آب گیری

برای شروع باید آب انارها را بگیریم برای گرفتن آب انار می توانید از دستگاه دستی یا برقی استفاده کنید و یا از مغازه های آبگیری مرکبات کمک بگیرید انار ها را نصف کنید و آب انار ها را بگیرید هسته انار نباید له شود وگرنه مزه گس به خود می گیرد.

مرحله دوم: افزودن شکر

حالا به ازای هر لیوان آب انار ترش که شما دارید باید ۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید ولی دقت کنید میزان شکر باز بستگی به ذائقه و میزان ترشی و شیرینی انارها دارد پس بعد از افزودن شکر آن را تست کنید و میزان شکر را با سلیقه و ذائقه خود تنظیم کنید.

مرحله سوم: جوشاندن

حالا مخلوط فوق را هم بزنید روی حرارت قرار دهید حرارت باید ملایم باشد و کم کم به جوش بیاد مدام کف روی سس را بگیرید تا در انتها یک سس با کیفیت داشته باشید سس شما باید به قدری بجوشد که حجم آن به ۱/۴ برسد.

مرحله چهارم: تهیه سس انار

وقتی غلیظ شد از روی حرارت بردارید ولی برای اینکه مطمئن شوید سس غلیظ شده است مقداری از آن را داخل یک کاسه ریخته و داخل یخچال قرار دهید اگر بعد از خنک شدن غلیظ بود از روی حرارت بردارید و داخل ظرف بریزید و برای انواع سالادها و غذاها استفاده کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه سس انار

  1.  گرفتن کف روی سس باعث شفاف شدن و براق شدن سس در انتها می شود.
  2. می توانید بجای شکر از نبات استفاده کنید.
  3. در انتها می توانید ادویه دلخواه خود را به سس انار اضافه کنید.
  4. برای تهیه سس انار باید از مقدار بیشتری انار استفاده کنید برای مثال هر ۵۰ کیلو انار به شما ۴ کیلو سس انار می دهد شما می توانید با این تناسب به اندازه دلخواه سس انار تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سس انار خوشمزه، مخصوص و رستورانی برای مرغ و گوشت
3.4 (67.5%) 8 votes