طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا سبز خوشمزه و لذیذ با گوشت و سیب زمینی

دستور پخت خوراک هویج و لوبیا سبز

خوراک هویج و لوبیا

 

خوراک هویج و لوبیا سبز یکی از غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که می توانید آن را با دستور پخت ما تهیه کنید و از آسانی و خوشمزگی آن لذت ببرید. این غذا بسیار مقوی و متفاوت است. این خوراک را می توانید با گوشت چرخ کرده یا تکه ای تهیه کنید. خوراک هویج را می توانید به همراه نان برای نهار یا شام سرو کنید و یا می توانید در کنار یک کته زعفرانی آن را میل کنید. خوراک ها جزء دسته غذاهای بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشند که با انواع سبزیجات و گوشت و یا فاقد گوشت برای گیاه خوران تهیه می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا سبز با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک هویج و لوبیا سبز

  • گوشت تکه ای ۲۰۰ گرم
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • هویج ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا سبز با گوشت و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. گوشت ها را بشورید و در صورت نیاز آن ها را تکه ای خرد کنید. لوبیا ها را بشورید و آن ها را به صورت حلقه های درشت یا ریز به صورت دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی ها و هویج را بشورید و آن ها را به صورت سایز دلخواه روی تخته برش خرد کنید و کنار بگذارید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

در قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز های خرد شده را داخل روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز ها بزنید و گوشت های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. سپس مقداری فلفل سیاه به گوشت بزنید تا مزه بهتری بگیرد. رب گوجه را به همراه ادویه ها به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب گوجه با روغن باز شود و ادویه ها به خورد مواد برود. در این مرحله ۲ لیوان آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید گوشت و مواد با حرارت ملایم پخته شود. دقت کنید در این زمان آب خوراک تمام نشود.

مرحله سوم: اضافه کردن لوبیا و هویج

بعد از اینکه گوشت نیم پز شد هویج و لوبیا خرد شده و قارچ را به خوراک اضافه کنید و اجازه دهید پخته شود. در این فاصله سیب زمینی ها را در تابه منایب با مقداری روغن سرخ کنید. زمانی که گوشت و لوبیا پخته شد و آب مواد کم شد سیب زمینی های سرخ شده را به خوراک اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید. خوراک آماده است. می توانید خوراک هویج و لوبیا را با نان تازه یا برنج معطر ایرانی سر کنید. نوش جان

نکات کلیدی برای تهیه خوراک هویج و لوبیا سبز لذیذ و مجلسی

  1. می توانید از مرغ به جای گوشت قرمز استفاده کنید.
  2. می توانید از گوجه فرنگی هم داخل خوراک استفاده کنید.
  3. شما به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید.
  4. برای چاشنی به دلخواه می توانید از کمی آبلیموترش یا آبغوره یا آب نارنج استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه