طرز تهیه خوراک جگر مرغ خیلی خوشمزه با سیب زمینی و قارچ

خوراک جگر مرغ

 

خوراک ها یکی از غذا های خوشمزه نونی هستند که شما می توانید با انواع گوشت و مرغ و جگر تهیه کنید. این بار قرار است با جگر مرغ یک خوراک خوشمزه به شما یاد دهیک که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با سیب زمینی سرخ شده یا سبزی و ترشی این خوراک را میل کنید. جگر مرغ سرشار از آهن است و نقش بسیار مهمی در بهبود روند بیماری های مختلف دارد زیرا برای مبارزه با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت استخوان ها گزینه بسیار خوبی می باشد و می توانید در برنامه هفتگی خود این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک جگر مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جگر مرغ۱ بسته
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
قارچ۵ عدد
کره۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
نارنج یا آب نارنج۱ استکان
گشنیزبه دلخواه
سیب زمینی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

مرحله اول: آماده سازی جگر مرغ

ابتدا باید جگر مرغ را تمیز کنید و به قطعات ریز تر خرد کنید و یا می توانید از بسته بندی های آماده استفاده کنید و جگر مرغ را بشورید و بعد به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش آمده بریزید و آبکش کنید این کار باعث گرفتن بوی زهم می شود و نیم پز می شود.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه یاد پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و به همراه ۲ ق غذا خوری روغن و ادویه ها داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود، برای این که پیاز خوب پخته و کمتر روغن ببرد ابتدا کمی آب جوش اضافه کنید تا پخته شود و بعد سرخ شود.

مرحله سوم: تفت دادن جگر مرغ

در ادامه باید جگر مرغ را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و مواد را باهم تفت دهید تا سرخ شود و داخل همان تابه کره و رب و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب رنگ باز کند و بعد آب نارنج یا اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا جگر مرغ با حرارت کم پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک جگر مرغ

در ادامه باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید و در انتها کمی گشنیز خرد شده به مواد جگر مرغ اضافه کنید و به همراه سیب زمینی میل کنید می توانید به دلخواه جگر مرغ را با برنج یا نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک جگر مرغ

  1. می توانید به دلخواه از کمی قارچ و فلفل دلمه استفاده کنید.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. حتما باید با حرارت کم پخته شود و مقدار پیاز زیاد باشد.
  4. گشنیز خرد شده علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهد برای تزیین نیز گزینه خوبی می باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه