طرز تهیه خوراک لوبیا سبز ساده و مجلسی با گوشت، هویج و سیب زمینی

دستور پخت خوراک لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

 

خوراک لوبیا سبز یکی از محبوب ترین خوراک ها نزد ما ایرانی ها می باشد که بسیار ساده و راحت است و با گوشت قرمز خورشتی یا مرغ و یا بدون گوشت و به صورت گیاهی تهیه می شود. شما می توانید این خوراک خوشمزه را برای شام و یا نهار تهیه کنید و به همراه نان تازه و ترشی یا سبزی میل کنید. همچنین شما می توانید این خوراک را با سبزیجات یا صیفی جات مختلف نیز تهیه کنید. در تهیه خوراک لوبیا سبز بیشتر سبزیجات به صورت درشت خرد می شوند تا خوردن آنها نیز راحت باشد. اما برای چاشنی شما می توانید از کمی آب لیموترش تازه یا پودر لیموعمانی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی با گوشت یا مرغ و هویج و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی 

  • پیاز ۱ عدد
  • لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
  • گوشت خورشتی یا مرغ ۴۰۰ گرم
  • هویج ۳ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • آبلیمو یا آبغوره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت یا مرغ و هویج و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لوبیا سبزها را آماده کنید. برای این کار سر و ته لوبیا را بزنید و کمی درشت تر از همیشه خرد کنید. هویج را حلقه ای یا مکعبی خرد کنید. گوشت خورشتی یا سینه مرغ بدون استخوان را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده کنید. سپس داخل قابلمه مورد نظر ریخته و با کمی زردچوبه تفت دهید تا کمی سبک شود، سپس گوشت یا مرغ را به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه تفت دهید تا خوب سرخ و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

در ادامه لوبیا سبز خرد شده و هویج را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید. گوجه فرنگی ها را شسته و پوره یا رنده کنید و به مواد اضافه کنید و تفت داده تا آب گوجه کشیده شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه چند لیوان آب جوش روی مواد ریخته و بگذارید گوشت و سبزیجات پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا سبز

وقتی گوشت پخته شد سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به خوراک اضافه کنید. در انتها کمی دارچین و زعفران دم کرده و آبلیمو ریخته و نمک غذا را اندازه کنید. سپس وقتی خوراک خوب غلیظ و جا افتاده شد از روی حرارت بردارید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت و گوجه

  1. به دلخواه می توانید به این خوراک کمی قارچ نیز اضافه کنید.
  2. اگر در حین پخت گوشت نپخت و آب آن کم شد، می توانید کمی آب اضافه کنید ولی در انتها باید کاملا غلیظ باشد.
  3. به دلخواه می توانید برای ترشی خوراک لوبیا سبز از کمی غوره نیز استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید گوجه فرنگی ها داخل خوراک باشند، می توانید از چند عدد گوجه گیلاسی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه