طرز تهیه املت سیب زمینی ساده و خوشمزه با گوجه و فلفل دلمه ای

طرز تهیه املت سیب زمینی

 

یکی از انواع املت ها می باشد که بسیار راحت و مواد در دسترسی دارد و می تواند یک غذای کامل یا عصرانه خوشمزه باشد. املت ها همیشه جزء دسته غذاهایی هستند که زمان زیادی برای تهیه آن ها لازم نیست و می تواند جایگزین یک وعده غذایی باشد برای وقت های که زمان ندارید و دوست دارید یک غذای راحت و سبک تهیه کنید. املت سیب زمینی را می توانید جزء گزینه های خود داشته باشید و آن را تهیه کنید. شما به دلخواه در تهیه این املت می توانید سیب زمینی ها را حلقه ای یا نگینی برش بزنید. امروز در پارسی دی املت سیب زمینی ساده با گوجه و فلفل دلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۴ عدد
تخم مرغ۴ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه۲ عدد
کره۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت سیب زمینی ساده با گوجه و فلفل دلمه ای

مرحله اول: سرخ کردن سیب زمینی

ابتدا برای تهیه این املت باید سیب زمینی ها را سرخ کنید برای این کار سیب زمینی را پوست گرفته و حلقه ای برش بزنید و بعد داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس سیب زمینی ها را داخل روغن داغ سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیر قرار می دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: سرخ کردن گوجه فرنگی

حالا روغن اضافی داخل تابه را خارج کنید و گوجه فرنگی را بعد از شستن حلقه کنید و داخل روغن سرخ کنید تا کمی نرم شود زیاد سرخ نکنید تا گوجه ها حالت خود را دست بدهند و خیلی له شوند.

مرحله سوم: مخلوط کردن

فلفل دلمه را شسته و به اندازه نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه نچسب کره ریخته تا ذوب شود سپس به صورت لایه ای سیب زمینی و گوجه حلقه شده را روی هم قرار دهید و در انتها فلفل دلمه را بریزید.

مرحله چهارم: پخت املت سیب زمینی

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ادویه و نمک اضافه کنید و تخم مرغ روی مواد سیب زمینی بریزید و در تابه را بگذارید و اجازه دهید تخم مرغ پخته و پف کند سپس املت را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود به همین راحتی املت سیب زمینی ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور املت سیب زمینی با سبزیجات

  1. به دلخواه می توانید سبزیجات مورد علاقه خود را به این املت اضافه کنید مانند قارچ یا کمی پیازچه.
  2. اگر دوست دارید املت شما پنیر پیتزا داشته باشد در انتها روی آن کمی پنیر پیتزا بریزید.
  3. این املت را می توانید در فر نیز تهیه کنید و روی آن پنیر ریخته و با نان تازه میل کنید.
  4. اگر دوست دارید این املت را به صورت رژیمی تهیه کنید سیب زمینی ها را کباب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه املت سیب زمینی ساده و خوشمزه با گوجه و فلفل دلمه ای
4.2 (83.33%) 6 votes