طرز تهیه املت مدیترانه ای خوشمزه و لذیذ با اسفناج و پنیر فتا

طرز تهیه املت مدیترانه ای

 

یک صبحانه یا عصرانه بسیار مقوی و کامل که از مدیترانه الهام گرفته است که متشکل از پنیر سفید و زیتون و گوجه و پیاز می باشد. یکی از مهم ترین وعده های غذایی که بسیار نادیده گرفته می شود همین صبحانه است که علت اصلی بسیاری از بیماری ها می باشد شاید درست کردن یک املت یا یک وعده سبک چند دقیقه ای بیشتر وقت شما را نگیرد ولی با خوردن آن روز خود پر انرژی آغاز می کنید و احساس ضعف و خستگی در طول کار ندارید. اجزای این املت ثابت نیستند شما می توانید اسفناج بریزید یا گل کلم اضافه کنید. املت مدیترانه ای به سرعت حاضر می شود و بسیار دلچسب و خوشمزه می باشد اگر یک بار این املت را تهیه کنید دیگر سراغ غذاهای دیگر نمی روید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت مدیترانه ای بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شیر۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد
بیبی اسفناج۱/۲ پیمانه
گوجه گیلاسی۵ عدد
پنیر فتا۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت مدیترانه ای

مرحله اول : آماده سازی مواد املت

ابتدا برگ اسفناج را خوب بشورید و داخل تابه بدون روغن ریخته و تفت دهید تا پخته شود. پیاز را شسته و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر خرد شده داخل تابه که از قبل کمی چرب کردید بریزید و خوب تفت دهید. تمام مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند. گوجه ها را نیز از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم : تهیه تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه شیر و نمک و فلفل سیاه و آویشن و اسفناج و پیاز و سیر داخل کاسه ریخته و با چنگال خوب هم بزنید تا مخلوط شوند و تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس داخل یک تابه مقداری روغن زیتون ریخته تا داغ شود سپس مایه تخم مرغی را داخل تابه ریخته به طوری که کل تابه را بگیرد.

مرحله سوم : پخت املت مدیترانه ای

وقتی تخم مرغ خودش را گرفت با کمک کفگیر آن را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود سپس در مرکز املت مقداری گوجه و پنیر ریخته و طرف دیگر تخم مرغ را روی آن می آوریم و با کفگیر فشار دهید تا بهم بچسبند سپس با کاردک املت مدیترانه ای را از تابه خارج کنید و داخل ظرف مورد نظر قرار دهید و با پنیر و گوجه گیلاسی و زیتون تزئین کنید و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت مدیترانه ای

  1. اگر از هر کدام از مواد گفته شده را دوست نداشتید حذف کنید ولی طعم اصلی و رسپی اصلی این املت با مواد فوق است به خصوص پنیر و گوجه.
  2. می توانید به جای استفاده از روغن زیتون از کره نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از قارچ یا فلفل دلمه نیز استفاده کنید.
  4. می توانید از ژامبون نیز برای مواد میانی املت مدیترانه ای استفاده کنید.
  5. از پیازچه به جای پیاز نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه