طرز تهیه املت اسفناج و پنیر پیتزا حرفه ای و خوشمزه و راحت برای صبحانه

دستور پخت املت اسفناج و پنیر

طرز تهیه املت اسفناج و پنیر

 

املت اسفناج و پنیر یکی از روش های تهیه این املت خوشمزه می باشد که شما می توانید خیلی راحت در خانه تهیه کنید. املت اسفناج با پنیر پیتزا طعم بسیار خوبی دارد و برای کسانی که طعم اسفناج را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. این املت را می توانید به صورت ساده و با مخلوط کردن مواد تهیه کنید و یا می توانید اسفناج  و پنیر پیتزا را وسط تخم مرغ های زده شده قرار دهید و یا همه مواد را باهم مخلوط کنید و پنیر پیتزا رنده شده روی آن قرار دهید. اسفناج یکی از سبز های همه فن حریف می باشد که به دفع سموم بدن کمک می کند و برای سلامت تقویت و استخوان ها و کنترل فشار خون بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت اسفناج و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت اسفناج و پنیر

  • اسفناج ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه املت اسفناج و پنیر پیتزا خوشمزه و حرفه ای

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

ابتدا اسفناج ها را تمیز کنید و خوب بشورید و چند بار آبکش کنید و بعد صبر کنید تا خشک شود و بعد به صورت ریز یا درشت خرد کنید و روی یک پارچه انداخته تا آب اضافی از بین برود. داخل یک تابه بدون افزودن روغن کمی اسفناج را تفت دهید تا نرم شود.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

داخل تایه کره را به همراه کمی روغن بریزید تا نسوزد. سپس اسفناج خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا اگر اسفناج آب دارد بخار شود و کمی سرخ کنید تا رنگ اسفناج کمی تغییر کند. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و با چنگال کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: تهیه املت املت اسفناج و پنیر

در ادامه ادویه ها را به تخم مرغ ها اضافه کنید و بعد تخم های زده شده را روی اسفناج ها بریزید و بعد پنیر روی مواد بریزید و درب تایه را قرار دهید تا پنیر و تخم مرغ خودش را بگیرد و زمانی که تخم مرغ را خودش را گرفته به دلخواه روی آن می توانید کمی پول بیبر یا پایریکا بپاشید و با نان تازه این املن خوشمزه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت اسفناج و پنیر پیتزا خوشمزه و رستورانی برای صبحانه

  1. می توانید به دلخواه به مواد کمی قارچ تفت داده شده نیز اضافه کنید.
  2. می توانید تخم مرغ ها را هم نزنید و به صورت درسته بگذارید داخل اسفناج پخته شود.
  3. اگر طعم املت را تند دوست دارید می توانید از هالپینو یا کمی فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  4. این مقدار مواد برای ۳ نفر مناسب است.
  5. اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید حذف کنید و با روغن مایع این املت خوشمزه و مقوی را تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه