طرز تهیه املت فلفل دلمه ای رنگی ساده و خوشمزه با گوجه

طرز تهیه املت فلفل دلمه ای

 

یکی از انواع املت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای صبحانه و شروع یک روز پر انرژی تهیه کنید و یا برای یک شام سبک یا عصرانه خوشمزه این املت را تهیه کنید. بهتر است در تهیه این املت از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید تا ظاهر زیبای داشته باشد شما می توانید فلفل دلمه ای ها را حلقه ای برش بزنید یا مکعبی ریز خرد کنید کاملا سلیقه ای می باشد اما فلفل دلمه نتیجه ای از گیاهان بادنجانیان است و بسته به مدت زمانی که روی بوته هستند ابتدا سبز سپس به رنگ زرد و نارنجی و در نهایت قرمز می رسند اما بهتر است بدانید هر چقدر رنگ فلفل دلمه ای تیره تر باشد خواص و مواد مغذی آن بیشتر می شود می توانید به صورت تازه و یا خشک شده که در اصطلاح به آن پاپریکا می گویند مصرف کنید اما فلفل دلمه ای انواع ویتامین ها را دارا می باشد که برای سلامت چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن مفید بوده و منبع خوبی از آنتی اکسیدان را دارا می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت فلفل دلمه ای با گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

فلفل دلمه رنگی۳ عدد
تخم مرغ۴ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
کره۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه املت با فلفل دلمه ای رنگی با گوجه

مرحله اول: آماده سازی مواد

شما می توانید از یک رنگ فلفل دلمه برای تهیه این املت استفاده کنید ولی برای زیبای و خواص بیشتر از سه رنگ استفاده کنید فلفل دلمه ها بهتر است کوچک باشد آنها را خوب شسته و مکعبی ریز خرد کنید. گوجه ها را نیز بشورید و مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن فلفل دلمه

داخل یک تابه مقداری کره و روغن ریخته و فلفل دلمه ها را ابتدا کمی تفت دهید تا مزه کره به خورد فلفل ها برود و آنها نرم شوند در این مرحله به دلخواه می توانید کمی سیر رنده شده یا پودر سیر اضافه کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

حالا گوجه ها را نیز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا گوجه کاملا نرم و له شود و فلفل ها نیز نرم شوند و تبدیل به یک سس غلیظ شوند و آب گوجه ها کشیده شود به دلخواه در این مرحله نیز می توانید برای رنگ بیشتر کمی رب بزنید.

مرحله چهارم: تهیه املت فلفل دلمه ای

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن نمک و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس روی مواد فوق ریخته و هم بزنید تا تخم مرغ ها کم کم خودش را بگیرد سپس به همراه نان تازه سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت فلفل دلمه ای

  1. می توانید تخم مرغ ها را داخل یک تابه بریزید و بعد از اینکه خودش را گرفت مواد فلفل و گوجه را بین آن بگذارید و مانند کرپ روی هم بیاورید.
  2. می توانید از پیاز یا قارچ نیز به دلخواه استفاده کنید.
  3. افزودن کره به این املت باعث خوش طعم و مزه شدن آن می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه