سبزی مخصوص دلمه چیست؟ نسبت ترکیبات دقیق سبزی دلمه

سبزی دلمه چیست

 

دلمه یکی از غذا های بسیار محبوب ایرانی می باشد که با برگ مو و کلم برگ و بادمجان و فلفل دلمه تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی های مختلف دلمه را با انواع صیفی جات تهیه کنید ولی در فصل بهار بیشتر برگ مو تهیه می شود و شما می توانید از روش های مختلف برای طعم دار کردن دلمه استفاده کنید. سبزی دلمه را می توانید به صورت تازه یا خشک شده در دلمه استفاده کنید و یا می توانید برای مقدار ۱ کیلوگرم تهیه کنید و خرد کنید و بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید و یا می توانید برای تهیه دلمه از ترکیب سبزی تازه و خشک استفاده کنید تا عطر و طعم دلمه بیشتر شود، این ترکیب برای کوفته تبریزی نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. اما در این پست می توانید ترکیبات دقیق سبزی دلمه را مشاهده کنید و برای تهیه دلمه برگ مو و یا انواع دلمه ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزی مخصوص دلمه را مشاهده می کنید همراه ما باشید.

سبزی مخصوص دلمه برای ۱ کیلو سبزی

جعفری۳۰۰ گرم
مرزه۱۰۰ گرم
تره۲۰۰ گرم
شوید۱۰۰ گرم
نعنا۱۰۰ گرم
ترخون۱۰۰ گرم
پیازچه۱۰۰ گرم

می توانید چند شاخه ریحان هم اضافه کنید تا عطرش بی نظیر شود و اگر سیر تازه هم داشته باشید به دلخواه می توانید اضافه کنید.

آماده سازی سبزی دلمه

ابتدا باید سبزی های گفته شده را تهیه کنید و بعد از پاک کردن و تمیز کردن خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه خارج شود و بعد روی یک دستمال پهن کنید و بعد از خشک شدن کامل با کمک سبزی خرد کن یا چاقو تیز ساطوری خرد کنید، دقت کنید اگر تیغه غذاساز یا خردکن کند باشد باعث له شدن سبزی و در نتیجه آب انداختن می شود، پس از خرد کردن داخل نایلون یا زیپ کیپ ریخته و در فریزر نگهداری کنید و برای پخت دلمه مقدار ۲۰۰ گرم یا ۱/۲ لیوان بستگی به اندازه مواد میانی دلمه از سبزی بردارید.

سبزی دلمه خشک

سبزی دلمه چیست

 

سبزی دلمه را می توانید خشک کنید و همیشه در کابینت نگهداری کنید زیرا عطر سبزی ها زمانی که خشک می شوند خیلی بیشتر است و یا می توانید به صورت ترکیبی با تازه در دلمه استفاده کنید. می توانید سبزی دلمه را به صورت خشک داخل مواد میانی بریزید و یا ۲۰ دقیقه قبل از مصرف با کمی آب ولرم مخلوط کنید و هم بزنید تا سبز ینرم شود و بعد آب اضافه را گرفته و به مواد اضافه کنید. برای خشک کردن سبزی دلمه می توانید از فر استفاده کنید و یا سبزی ها را خرد کنید و روی یک پارچه انداخته مقابل باد پنکه یا کولر برای ۲ روز قرار دهید.
همچنین ببینید 

سبزی مخصوص دلمه چیست؟ نسبت ترکیبات دقیق سبزی دلمه
3 (60%) 3 votes

  • رزا ۹ ماه پیش

    سبزی دلمه برگ: تره، شوید و مرزه است

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      ممنون ولی بعضی کمی ترخون و مرزه برای عطر بیشتر می ریزن

      پاسخ