طرز تهیه املت قارچ ایرانی با رب و پیاز مثل بیرون

طرز تهیه املت قارچ با رب

 

املت ها بی شک یکی از خوشمزه ترین غذا ها هستند که به روش های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید این بار یک سبک املت بازاری با قارچ و رب مشاهده کنید که به دلخواه به آن فلفل دلمه ی یا سبزیجات دیگر نیز می توانید اضافه کنید. شما می توانید برای تهیه املت ها گوجه ها را رنده کنید یا خرد کنید و یا حتی بجای آن از رب استفاده کنید و در کنار نان تازه سرو کنید. املت قارچ با رب طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای صبحانه یک ایده جدید برای تنوع می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت قارچ با رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت با گوجه رنده شده

 

مواد لازم

پیاز۱ عدد
فلفل دلمهبه دلخواه ۱/۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
قارچ۵ عدد
رب۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت ایتالیایی

 

طرز تهیه املت قارچ با رب

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید می توانید برای این که سیاه نشود کمی آبلیمو ترش روی آن بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا به صورت رنده داخل تابه کمی تفت دهید وقتی سبک شد زردچوبه و روغن اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن قارچ

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده را به همراه قارچ های خرد شده اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا یکدست شود، رب را داخل یک کاسه بریزید و به آن کمی نمک و فلفل سیاه و چند قاشق آب اضافه کنید و رقیق کنید.

مرحله سوم: تهیه املت قارچ و رب

وقتی رب رقیق شد باید به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود و بعد کمی مجدد روغن اضافه کنید، برای افزودن تخم مرغ دو راه دارید یا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و بعد روی مواد بریزید و درب تابه را قرار دهید تا تخم مرغ ها خودش را بگیرد و یا می توانید تخم مرغ را داخل تابه شکسته و بعد از چند دقیقه شروه کنید به هم زدن تا مواد مخلوط شود و بعد به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت فرانسوی

 

فوت و فن های دستور پخت املت قارچ با رب

  1. به دلخواه می توانید در انتها روی املت کمی پنیر پیتزا رنده شده بریزید.
  2. می توانید از پودر سیر یا یک حبه سیر رنده شده نیز استفاده کنید که کاملا سلیقه ی است.
  3. به دلخواه می توانید مقدار قارچ را بیشتر کنید و بجای رب از گوجه رنده شده استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت شاپوری

 

از
1
دیدگاه