طرز تهیه املت قارچ ساده و خوشمزه مناسب برای صبحانه و شام

املت قارچ

 

یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که اگر با گوجه نگینی تهیه شود املت قارچ آلمانی می شود. املت ها انواع اقسام مختلفی دارند شما می توانید مواد املت را لای تخم مرغ ها بزارید یا همه مواد را باهم ترکیب کنید. قارچ یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات می باشند که کالری بسیار کمی دارند و برای افراد دارای چربی و کلسترول بسیار مناسب است زیاد کلسترول قارچ صفر است، یکی از بهترین راه ها برای تامین ویتامین D نور آفتاب است اما اگر فرصت کافی ندارید قارچ بخورید زیرا منبع غنی از این ویتامین می باشد. املت قارچ به دلیل وجود قارچ سیری طولانی مدت ایجاد می کند و جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری است مخصوصا افرادای که در رژیم هستند. اما بهترین راه برای شستن قارچ این است که آنها را زیاد آب گرفته و سیاهی کلاهک آن را با کمک فرچه خوب تمیز کنید هیچوقت قارچ ها را داخل آب رها نکنید زیرا آب را جذب خودش کرده و در غذا آب می اندازد و توصیه می شود پوست روی قارچ را نگیرید. امروز در پارسی دی املت قارچ بسیار خوشمزه و مقوی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

قارچ۱۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شیر۳ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت قارچ

مرحله اول : شستن قارچ

ابتدا قارچ ها را زیر آب بشورید تا سیاهی آن کامل از بین برود سپس قارچ ها را به اندازه دلخواه ورقه ای خرد کنید و مقداری آبلیمو روی آن ریخته تا قارچ ها هنگام پخت سیاه نشوند.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ ها

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای ریخته و با شیر مخلوط می کنیم و با همزن دستی خوب زده تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شوند در انتها کمی نمک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله سوم : پختن تخم مرغ

تابه به اندازه مناسب را روی گاز گذاشته و از مخلوط روغن زیتون مخصوص سرخ کردنی و مقداری کره داخل تابه ریخته تا کره ذوب شود سپس مخلوط تخم مرغ را داخل تابه ریخته و اجازه دهید خودش را بگیرد.

مرحله چهارم : تقت دادن قارچ

در تابه دیگر همزمان مقدری کره ریخته و حرارت را زیاد کرده و قارچ ها را با حرارت بالا تفت می دهیم تا آبش کشیده شود.

مرحله پنجم : پخت املت قارچ

قارچ ها را در وسط تخم مرغ ها ریخته و مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کرده و با کمک کفگیر یک طرف تخم مرغ را روی آن طرف بیاروید و کمی با کفگیر فشار دهید تا منسجم شود سپس با کفگیر املت قارچ را به ظرف مورد نظر انتقال می دهیم و روی آن را به دلخواه با قارچ یا سبزی تزئین می کنیم و به همراه نان تست یا نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت قارچ

  1. می توانید قارچ ها را با تخم مرغ ها مخلوط کرده و داخل تابه بریزید تا پخته شود.
  2. از فلفل دلمه و یا پیاز حلقه ای نیز می توانید استفاده کنید.
  3. از گوجه خرد شده نگینی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه