طرز تهیه وافل چیز کیک خانگی خوشمزه و ترد بدون دستگاه در فر

وافل چیز کیک

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه است که از ترکیب وافل به همراه چیز کیک ساده و یا میوه ای تهیه می شود. وافل ها نان های ترد و شیرینی هستند که مانند بیسکویت هستند. اما به طور کلی یکی از محبوب ترین صبحانه و یا میان وعده ها در سراسر دنیا می باشند. اهمیت وافل در آمریکا و سوئد آنقدر زیاد است که یک روز را به این نام گذاشتند، که این روز ۲۵ مارس است در این روز دور هم جمع می شوند و جشن می گیرند و یکی از مهم ترین اجزای این جشن وافل ها هستند. شما برای تهیه وافل ها نیاز به دستگاه مخصوص وافل ساز دارید اما نگران نباشید اگر دستگاه ندارید شما می توانید با قیمتی مقرون به صرفه تر قالب آن را خریده و وافل را داخل فر تهیه کنید. شما می توانید وافل ها و یا چیز کیک را در طعم و مزه های مختلف تهیه کنید و برای تزئین از خامه قنادی استفاده کنید. امروز در پارسی دی وافل چیز کیک خوشمزه با دستگاه و بدون دستگاه در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای وافل

آرد۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۴ ق غذاخوری
شیر گرم۱ و ۱/۲ پیمانه
کره۱/۳ پیمانه
نمک۱ پنس
وانیل ق چای خوری
شکر۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه چیز کیک

پنیر ماسکارپونه۱ پیمانه
خامه صبحانه۴ ق غذا خوری
شکر دانه ریز۲ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
توت فرنگی و یا میوه دلخواه۱/۲ پیمانه

طرز تهیه وافل چیز کیک ترد بدون دستگاه و با دستگاه وافل ساز

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا دستگاه وافل را روشن کنید و با کمک قلمو کمی چرب کنید تا داغ شود. سپس آرد و بیکینگ پودر و نمک و شکر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم : جداسازی سفیده و زرده

سفیده و زرده را جدا کنید و سفیده را با دور تند همزن بزنید تا مانند خامه سفت شود و زمانی که شما ظرف را برمی گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده تخم مرغ را به همراه شیر و کره و وانیل با همزن دستی یا برقی بزنید تا زرده از لختگی خارج شود.

مرحله سوم : پخت وافل بدون دستگاه در فر

سفیده را به زرده اضافه کنید و با لیسک خیلی آرام هم بزنید، نباید پف مواد را بگیرید. سپس مخلوط آرد را طی دو مرحله اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شوند. برای پخت وافل بدون دستگاه باید قالب وافل را که قیمت مناسبی دارد از بیرون تهیه کنید این قالب بیشتر به صورت سیلیکونی می باشد. قالب را کمی چرب کنید و بسته به اندازه قالب مواد وافل را داخل آن ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا وافل پخته شود.

مرحله چهارم: پخت وافل با دستگاه

برای پخت با دستگاه وافل ساز مایه وافل را با کمک ملاقه داخل دستگاه گرم ریخته و درب دستگاه را بسته و بمدت ۹۰ ثانیه اجازه دهید تا طلایی و پخته شود سپس وافل ها را با کمک چنگال از دستگاه برمی داریم و تمام مواد را به همین صورت تهیه می کنید و کنار گذاشته تا فیلینگ میانی مواد را تهیه کنید.

مرحله چهارم : تهیه چیز کیک

ابتدا پنیر ماسکارپونه و شکر را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود سپس خامه صبحانه را به همراه وانیل اضافه کنید و در انتها توت فرنگی خرد شده یا میوه دلخواه را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با مواد مخلوط شود.

مرحله پنجم : تهیه وافل چیز کیک

یک برش از وافل ها بردارید و از مایه چیزکیک روش ریخته و با کاردک خوب صاف کنید. سپس یک نان دیگر وافل روی مایه چیزکیک قرار دهید و کمی با دست فشار دهید تا بهم بچسبند و به دلخواه می توانید وافل آماده شده را داخل بیسکویت پودر شده بزنید و به همراه میوه مورد نظر یا خامه قنادی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه وافل چیز کیک خانگی و خوشمزه

  1. دقت کنید مقدار کمی از مایه وافل را داخل دستگاه بریزید وگرنه از دستگاه سر ریز می شود.
  2. برای اینکه سفیده فرم بگیرد اصلا نباید ذره ای زرده داخل آن باشد.
  3. شما برای فیلینگ یا همان چیز کیک وافل می توانید از هر طعم دهنده ای مانند پوست لیموترش و یا غیره استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید چیز کیک شما سفت تر باشد باید مقداری ژلاتین را با آب بن ماری کنید و در انتهای هم زدن به خامه و پنیر اضافه کنید سپس روی وافل ریخته و بمدت چند ساعت داخل یخچال بگذارید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه