طرز تهیه چای لاته ماسالا مقوی و خوش طعم با دستگاه و بدون دستگاه

دستور تهیه چای لاته

طرز تهیه چای لاته

 

چای لاته یکی از انواع نوشیدنی های گرم و خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه با ادویه های مختلف آن را تهیه کنید. چای لاته شبیه به چای ماسالا می باشد ولی ترکیبات مواد اولیه آن باهم متفاوت است. چای لاته با فوم شیر سرو می شود. در ترکیبی که به شما یاد خواهیم داد می توانید مواد چای لاته را تهیه و در شیشه های مناسب ریخته و هر بار برای مصرف مقداری را با شیر مخلوط کنید. مقدار شکر گفته شده در رسپی زیر کم است و شما می توانید بعد از تهیه کردن چای لاته مقداری شیرینی را با ذائقه خود تنظیم و کم و زیاد کنید. چای ماسالا یکی از نوشیدنی ها روزانه مردم هند می باشد ولی در آمریکا و اروپا به چای لاته نیز معروف است. چای لاته طعم شیرین و کمی تند دارد و شما می توانید با هزینه کم این چای را در خانه تهیه و از خواص خوب گیاهان استفاده شده در آن بهرمند شوید. چای لاته علاوه بر محبوب بودن آن دارای آنتی اکسیدان است که به سیتم گوارش غذا کمک می کند و همچین باعث کاهش استرس می شود و آرامبخش است. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای لاته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای لاته خانگی

  • دانه فلفل سیاه ۶ عدد
  • هل ۳ عدد
  • میخک ۳ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • زنجبیل تازه خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • شکر قهوه ای ۱ ق غذا خوری
  • چای کیسه ای ۲ عدد
  • شیر ۲ پیمانه

طرز تهیه چای لاته ماسالا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا داخل یک شیر جوش مقداری آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. در همین حین فلفل سیاه و هل و میخک را داخل هاون ریخته و خوب بکوبید تا له و پودر شود. بهتر است در تهیه چای لاته و اینجور نوشیدنی ها ادویه ها به صورت سابیده نشده استفاده شده تا عطر بیشتری داشته باشد.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه زنجبیل تازه را خرد کنید و به همراه دارچین کوبیده شده و ادویه های مرحله قبل به آب جوش آمده اضافه کنید و صبر کنید تا برای چند دقیقه بجوشد و در ادامه شکر قهوه ای یا نبات را به همراه چای کیسه ای اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه چای لته

در ادامه برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای رنگ بگیرد و دم بکشد. از روی صافی مواد را عبور دهید و داخل لیوان بریزید. اما برای تهیه شیر لاته می توانید مقداری شیر را گرم کنید و با کمک فرنچ پرس یا فومر بزنید تا کمی فومی شود و روی چای لاته ریخته و یا می توانید شیر را داخل پیچر بریزید و فوم بگیرید و در انتها روی چای لاته کمی دارچین ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چای لاته با دارچین و هل در خانه

  1. شما می توانید از پودر های آماده استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید.
  3. اگر زنجبیل تازه در اختیار نداشتید از خشک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه