طرز تهیه وافل موزی خانگی با دستگاه و بدون دستگاه ترد و عالی

طرز تهیه وافل موزی

 

وافل یکی از شیرینی های بسیار جذاب و ترد است که در قالب شکل دار تهیه می شود. در قدیم وافل را به صورت سنتی در قالب آهنی می ریختند ولی امروز وافل ها را داخل دستگاه های مخصوص وافل ساز تهیه می شود که بسیار راحت است حتی اگر دستگاه وافل ساز ندارید می توانید قالب سیلیکونی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید و در فر تهیه کنید. وافل را می توانید با بستنی و انواع سس های شکلاتی به دلخواه سرو کنید و برای عصرانه و صبحانه به همراه یک لیوان چای یا قهوه سرو کنید. در قرن ۱۶ مصرف وافل بسیار همه گیر شد و امروزه شیرینی وافل به خصوص در کشور بلژیک بسیار محبوب تر شده است و در حال حاضر انواع یخ زده آن نیز وجود دارد که با چند دقیقه گرم کردن یک وافل تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه وافل موزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک

 

مواد لازم

آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شیر۲/۳ پیمانه
موز له شده۱/۳ پیمانه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه وافل ساده

 

طرز تهیه وافل موزی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. موز را پوست بگیرید و با کمک چنگال له کنید تا پوره شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود اگر همزن برقی ندارید با همزن دستی برای ۴ دقیقه بزنید و دورگیری کنید و بعد روغن مایع را اضافه کنید در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد نصف مقدار شیر گفته شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه وافل

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد مابقی شیر مانده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. برای تهیه وافل در دستگاه باید آن را چرب کنید و از مواد به اندازه ۲ ق غذا خوری داخل دستگاه و درب دستگاه را بسته و بگذارید تا وافل پخته و برش شود و برای پخت بدون دستگاه باید مواد را داخل قالب بریزید  در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید و بعد از قالب خارج کنید و روی دیس قرار دهید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی

 

فوت و فن های دستور پخت وافل موزی

  1. وافل وقتی داغ است بیرون آن ترد و وسط نرم و پوک است وقتی نرم می شود کمی خنک می شود.
  2. از آرد سفید برای تهیه وافل استفاده کنید.
  3. مقدار شکر باید کمتر ریخته شود و بعد با علس یا سس شکلاتی سرو کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک بدون شیر

از
2
دیدگاه