طرز تهیه قهوه فرانسه فوری و ساده با دستگاه و بدون دستگاه در خانه

دستور تهیه قهوه فرانسه

طرز تهیه قهوه فرانسه

 

قهوه فرانسه یکی از انواع نوشیدنی ها گرم و خوشمزه و پر طرفدار در کل دنیا می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شاید اسم قهوه فرانسه در کافه ها و رستوران به گوش شما خورده باشید و دوست داشته باشید بدانید قهوه فرانسه چیست و چه نوعی از قهوه را می گویند. قهوه فرانسه یک نوع قهوه خوش طعم و راحت است که رقیق می باشد و همانند اسپرسو داری کرما نیست و روش تهیه آن بسیار ساده تر می باشد. قهوه فرانسه به دلیل رقیق بودن بیشتر در صبحانه با قوری بزرگ روی میز سرو می شود و کاملا برعکس اسپرسو که در لیوا های کوچک با کرما زیاد سرو می شوند. قهوه فرانسه چون کافئین بسیار کمی دارد برای استفاده در روز و شب گزینه خوبی می باشد بخصوص افرادی که با خوردن قهوه دچار بی خوابی می شوند بهتر است قهوه فرانسه را استفاده کنند که این باز بستگی به رست و ترکیب قهوه مورد نظر دارد. قهوه فرانسه چون روش راحتی برای دم کردن آن وجود دارد برای پذیرایی از مهمان ها گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این قهوه را با دستگاه های برقی مخصوص فرانسه تهیه کنید و یا از یک لیوان ساده فرنچ پرس برای عصاره گیری استفاده کنید. قهوه اسپرسو تلخی و غلظت بیشتری دارد ولی قهوه فرانسه تلخی کمی دارد که باز این به رست دانه قهوه بستگی دارد پس حتما قبل از تهیه قهوه فرانسه به فروشگاه مورد نظر اطلاع دهید که قهوه فرانسه می خواهید زیرا مهم ترین نکته تهیه آن آسیاب آن می باشد که نباید همانند اسپرسو باشد و باید کمی درشت تر آسیاب شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه برقی و بدون دستگاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه فرانسه خانگی

  • آب ۱ پیمانه
  • قهوه فرانسه ۲ ق چای خوری

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه برقی و بدون دستگاه در خانه

مرحله اول: تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

ابتدا باید داخل مخزن دستگاه آب بریزید، دقت کنید روی دستگاه شما یا قوری شما به هر اندازه که آب بریزید به همان مقدار به شما قهوه می دهد پس هر درجه ی که روی قوری یا روی مخزن درج شده است میزان یک فنجان می باشد، آب تصفیه شده را داخل مخزن بریزید. حالا باید به ازای هر لیوان آب ۲ ق چای خوری قهوه فرانسه داخل توری مخصوص قهوه بریزید و درب روی مخزن را بسته و دستگاه را که عمدتا یک دکمه در پایین دارد فشار دهید تا عصاره گیری بعد از چند ثانیه آغاز شود و بعد می توانید قهوه فرانسه را میل کنید.

مرحله دوم: تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

ابتدا آب را جوش بیاورید و قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید و نیمی از آب را بریزید و کمی هم بزنید و بعد مابقی آب را اضافه کنید و بعد از ۳۰ ثانیه درب فرنچ پرس بگذارید و برای ۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد، سپس اهرم فرنچ پرس را به آزامی به پایین بکشید و قهوه فرانسه دمی را داخل لیوان ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه فرانسه ساده و فوری با دستگاه و فرنچ پرس

  1. به دلخواه می توانید به قهوه فرانسه شکر اضافه کنید.
  2. در برخی از دستگاه برقی دکمه تنظیم غلظت دارد که بیشتر به صورت چرخشی می باشد که می توانید آن را تنظیم کنید.
  3. حتما آسیاب قهوه فرانسه باید درشت باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه