طرز تهیه شیر قهوه خانگی حرفه ای و ساده با دستگاه و بدون دستگاه

دستور تهیه شیر قهوه

طرز تهیه شیر قهوه

 

شیر قهوه یکی از روش های بسیار خوب و خوشمزه برای تهیه یک لیوان قهوه می باشد که با افزودن شیر بسیار خوشمزه تر می شود، شما می توانید این شیر اضافه شده را به صورت فوم گرفته و یا به صورت گزم شده روی قهوه خود بریزید و یک صبحانه یا عصرانه فوق العاده میل کنید. شما می توانید از قهوه ترک یا فوری یا اسپرسو برای تهیه این شیر قهوه تهیه کنید. برای دم آوری قهوه شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که موکاپات یا دستگاه فرانسه و اسپرسو یا قهوه جوش مسی از راه های تهیه قهوه می باشد که شما می توانید بنا به دسترسی خود آن را تهیه و با شیر مخلوط کنید. دقت کنید با افزودن شیر به قهوه شما باعث کم شدن کافئین قهوه نمی شوید بلکه فقط طعم اسیدی قهوه را ملایم تر می کنید. اگر خوردن قهوه تنها را دوست ندارید و یا مزه تلخی آن شما را اذیت می کنید با افزودن شیر می توانید مقدار کلسیم روزانه را نیز با خوردن یک لیوان شیر قهوه به بدن برسانید، شیر قهوه رنگ دندان ها را کمی تغییر می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیر قهوه خانگی با دستگاه و بدون دستگاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر قهوه خانگی

  • قهوه اسپرسو ۱ شات
  • شیر ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه شیر قهوه خوشمزه با دستگاه و بدون دستگاه

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا باید قهوه را دم کنید. برای دم کردن در دستگاه های خانگی ابتدا قهوه را داخل بسکت مخصوص ریخته و کمی تمپ کنید و پرتا فیلتر را روی دستگاه قرار دهید و به اندازه یک شات اسپرسو بگیرید، برای تهیه بدون دستگاه باید قهوه را داخل مخزن موکاپات ریخته و داخل آن تا سوپاپ آب گرم بریزید و روی اجاق قرار دهید تا قهوه عصاره گیری شود.

مرحله دوم: آماده سازی شیر

شما می توانید فقط شیر را گرم کنید و روی قهوه بریزید و یا با کمک دستگاه و حالت بخار فوم گیری کنید بدین صورت که شیر را داخل پیچر ریخته و دستگاه را روی حالت بخار قرار دهید و قوم بگیرید و یا می توانید داخل فرنچ پرس ریخته و چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را بالا و پایین کنید تا فوم گیری شود.

مرحله سوم: تهیه شیر قهوه

قهوه دم شده را داخل یک لیوان ریخته و شیر را روی آن بریزید و در انتها فوم را با کمک قاشق روی قهوه بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیر قهوه کافی شاپی خوشمزه در موکاپات و دستگاه

  1. می توانید از قهوه ترک و به روش آن قهوه را دم کنید و یک شیر قهوه تهیه کنید.
  2. از شیر پرجرب استفاده کنید تا فوم پایداری داشته باشید.
  3. می توانید مقدار شیر و اسپرسو با توجه به ذائقه خود کم و زیاد کنید.
  4. از آسیاب مناسب با دستگاه و وسیله خود استفاده کنید تا قهوه درجه یکی داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه