طرز تهیه دیپ سیب زمینی پنیری خوشمزه و مخصوص فست فودی

طرز تهیه دیپ سیب زمینی

 

دیپینگ سس یکی از اصطلاح آشپزی می باشد. دیپ سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دیپ ها می باشد. اما دیپ ها چیستند شاید بارها اسمش را شنیده باشید در واقع دیپ با سس ها متفاوت است، سس ها روی غذا ریخته می شوند ولی غذا را شما داخل دیپ می زنید و میل می کنید ولی در واقع دیپ ها از زیر مجموعه سس ها هستد. دیپ ها معمولا در کنار انواع فینگر فودها و اسنک ها سرو می شوند. تنقلاتی مثل چیپس انواع کراکر ها نیز با دیپ سرو می شوند. شما می توانید به دیپ سیب زمینی پنیر اضافه کنید و یا رژیمی تهیه کنید. دیپ سیب زمینی می تواند جزء دستورات وگان باشد. امروز در پارسی دی دیپ سیب زمینی پنیری بسیار خوشمزه به شکل فست فودی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۳ عدد
کره۴۰ گرم
پنیر پیتزا۱ پیمانه
سیر۳ حبه
شیر۱/۴ پیمانه
فلفل سیاه و قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه دیپ سیب زمینی پنیری

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را خوب شسته و بگذارید تا آبپز شود سپس زیر آب سرد گرفته و پوستش را بکنید سیب زمینی ها را با کمک پوره کن و یا گوشکوب له کنید و بگذارید کنار تا سرد شود.

مرحله دوم : تفت سیر و کره

سیر ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل تابه با کره خوب تفت دهید تا عطر سیر خارج شود سپس کمی فلفل سیاه و به دلخواه فلفل قرمز اضافه کنید و پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر کاملا آب شود.

مرحله سوم : تهیه دیپ سیب زمینی

وقتی پنیر ذوب شد شیر را به تدریج اضافه کنید تا کمی روان تر شود سپس سیب زمینی ها پوره شده را افزوده و سریع هم بزنید تا دیپ سیب زمینی یکدستی حاصل شود. دیپ سیب زمینی ما حاضر است شما می توانید این دیپ را با نان باگت که مخلوط سیر و کره زدید سرو کنید و یا انواع فینگر فودها. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دیپ سیب زمینی

  1. می توانید از پنیر موزارلا یا چدار استفاده کنید.
  2. می توانید به جای شیر از ۳/۴ پیمانه خامه ترش استفاده کنید.
  3. اگر زمانی کافی برای تهیه سیب زمینی ها دارید می توانید با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کرده و داخل فر قرار داده تا تنوری شود سپس پوره کنید.
  4. به دلخواه می توانید یک پیاز رنده شده یا ریزه شده یا پیازچه استفاده کنید.
  5. می توانید از بیکن نیز برای تهیه دیپ سیب زمینی استفاده کنید بدین صورت که بیکن ها را پخته و سپس به مواد اضافه کنید.
  6. دیپ ها نباید خیلی روان باشند ولی اگر خیلی سفت بود می توانید با شیر آن را روان تر کنید.
  7. این دیپ سیب زمینی تا ۷ روز قابل نگهدار در یخچال هستند.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه