طرز تهیه دیپ اسفناج ساده و فوق العاده خوشمزه با پنیر خامه ای و سیب زمینی

طرز تهیه دیپ اسفناج

 

یکی از پیش غذاهای روسی می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید آن را به راحتی آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. دیپ اسفناج یکی از متفاوترین غذا ها می باشد که در زمان هایی که هوس یک غذای متفاوت ولی خوش طعم کردید می توانید تهیه کنید. دیپ اسفناج را می توانید با سیب زمینی سرخ کرده یا انواع طعم های کراکر ها و یا چیپس و نان سیر میل کنید خیلی خوشمزه و جذاب است. دیپ اسفناج را می توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک یا پیش غذا میل کنید. اسفناج یک سبزی همه فن حریف است که فوق العاده مقوی است و ترکیب شدن آن با کمی پنیر خامه ای و سبزیجات معطر طعم لذیذی به خود می گیرد. امروز قصد داریم طرز تهیه دیپ اسفناج با پنیر خامه ای را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشیم.

مواد لازم 

اسفناج۳۰۰ گرم
پیاز قرمز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
سیر۲ حبه
پنیر خامه ای۲ ق غذا خوری
ماست چکیده۲ ق غذا خوری
نعناع خشک۱ ق غذا خوری
سبزیجات معطر۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه دیپ اسفناج با سیب زمینی تنوری و پنیر خامه ای

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا اسفناج را بشورید و بگذارید خشک شود. سپس روی تخته برش آن ها را ریز خرد کنید. سیب زمینی ها را بشورید و آن ها را پوست بگیرید و روی تخته برش آن ها را نگینی خرد کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سیر را بشورید و آن ها را رنده کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی تنوری

درسینی مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و سینی را با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید. سیب زمینی های از قبل پوست گرفته و خرد شده را با ادویه ها مخلوط کنید، که شامل نمک فلفل سیاه ،پودر سیر، پاپریکا و سبزیجات معطر را است. سیب زمینی را داخل سینی فر بریزید سپس سینی فر را که شامل سیب زمینی های خوش رنگ می باشد به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا تنوری شود.

مرحله سوم: آماده سازی دیپ اسفناج

اسفناج های از قبل آماده شده را داخل قابلمه ای با ۱/۴ لیوان آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا اسفناج ها بپزند. درب قابلمه را نگذارید. سپس بعد از پخته شدن اجازه دهید تا اسفناج ها سرد شود. در این هنگام پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. پیاز را داخل تابه ریخته به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر از قبل رنده شده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید تا سیر ها از خامی خارج شود و سپس عطر آن پخش شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی دیپ اسفناج

در یک کاسه مناسب اسفناج را به همراه ماست چکیده غلیط مخلوط کنید تا ماست به خورد اسفناج برود. سیر و پیاز که باهم تفت داده شده است را به همراه ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه است را مخلوط کنید و هم بزنید. سپس پنیر خامه ای را به همراه مقداری نعناع خشک مخلوط کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. کاسه را به مدتی در یخچال قرار دهید تا مواد باهم استراحت کنند. در این هنگام سیب زمینی های طلایی و برشته شده هم آماده شده است. سینی فر را خارج کنید و آن ها را در کنار کاسه دیپ اسفناج سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه دیپ اسفناج بسیار خوشمزه و راحت

  1. می توانید از گردو خرد شده داخل دیپ اسفناج استفاده کنید.
  2. می توانید از شوید یا جعفری خرد شده در دیپ اسفناج استفاده کنید.
  3. می توانید دیپ اسفناج را به همره کرانچی یا چیپس سرو کنید.
  4. برای تند و تیز شدن این دیپ می توانید از کمی فلفل تند یا پولبیبر استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دیپ اسفناج ساده و فوق العاده خوشمزه با پنیر خامه ای و سیب زمینی
5 (100%) 1 votes