طرز تهیه کراکت سیب زمینی پنیری با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

کراکت سیب زمینی همراه با گوشت چرخ کرده و پنیر

 

یک فینگرفود بی نظیر میباشد. کراکت سیب زمینی مناسب برای دورهمی ها و همینطور یک شام سبک اما با کالری مناسب برای افراد خانواده می باشد. برای خانم های عزیز که دائم از خودشان می پرسند حالا چی درست کنم. کراکت می تواند یک پیشنهاد خوب باشد آن هم به دلیل تنوع زیادی که دارد. با استفاده از یک سری سبزیجات و صیفیجات شما می توانید به راحتی کراکت تهیه بفرمائید. دستور تهیه ای که در پارسی دی برای شما آورده ایم طرز تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده است. اما پایه کراکت برای شما توضیح داده خواهد شد و شما می توانید هر نوع گوشت و یا سبزیجات را جای گوشت چرخ کرده جایگزین کنید. پس با پارسی دی همراه ما باشید برای آموزش کراکت سیب زمینی با گوشت پنیری دلمزه.

مواد لازم برای تهیه کراکت

پیاز متوسط۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز، پاپریکا، آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

جعفری تازه۵ شاخه
سرکه۲ ق غذا خوری
سس کچاب۲  ق غذا خوری
سس مایونز۲ ق غذا خوری
ماست چکیده۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز، پاپریکا، آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

سیب زمینی درشت۵ عدد
کره۵۰ گرم
آرد سوخاری۱ کاسه
آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایعبرای سرخ کردن

طرز تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: گوشت چرخ کرده

برای آماده سازی کراکت سیب زمینی با گوشت ابتدا لازم است که مایع اصلی آن را آماده سازی کنیم. در یک ماهی تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را رنده کنید و داخل ماهی تابه سرخ کنید. کمی که گذشت گوشت را به همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. ادویه های مورد نیاز را به مقدار لازم بر روی گوشت بریزید و تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تفت دهید تا رنگ رب باز شود. ۱ لیوان آب به داخل ماهی تابه برزید و با مخلفات گوشت هم بزنید کمی زمان دهید تا مایع گوشت کراکت آماده شود. از روی حرارت برداشته و پنیر را اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سس مخصوص

برای کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده پارسی دی پیشنهاد می کند که سس مخصوص سرو کراکت را خودتان تهیه بفرمائید. ابتدا جعفری را با غذاساز بسیار ریز کنید و سرکه را به همراه کمی آب جوشیده و ادویه های لازم و همینطور سس کچاب، سس مایونز و ماست چکیده و شکر همه را با هم در غذاساز چند پالس بزنید تا سس مخصوص شما آماده شود. در یخچال بگذارید تا مزه ها بخورد هم بروند.

مرحله سوم: سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بکنید و بشورید و داخل قابلمه قرار دهید و مقداری آب بریزید طوری که روی سیب زمینی را بگیرد و بر روی شعله گاز زمان دهید تا سیب زمینی ها پخته شود. بعد از پخت آبکش کرده و در غذاساز به همراه کره و ۲ عدد تخم مرغ هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم: سوخاری کردن

به اندازه یک نارنگی کوچک از پوره سیب زمینی بردارید و در کف دست پهن کنید سپس ۱ قاشق غذا خوری از مایع گوشت و پنیر بر روی پوره سیب زمینی قرار دهید و به شکل گوله فرم دهید. ابتدا در آرد سفید بغلتانید و بعد در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری و در روغن فراوان داغ کراکت سیب زمینی با گوشت پنیری را سرخ کنید.

مرحله پنجم: پایان کار

تمامی مواد را به همین ترتیب آماده کرده و سرخ کنید. کراکت گوشت چرخ کرده پنیری شما آماده است. می توانید به همراه سس مخصوص سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  1. در کنار کراکت سیب زمینی با گوشت می توانید از سالاد و یا هر نوع سبزیجاتی که می پسندید سرو کنید.
  2. برای سرو کراکت می توانید از هر نوع سسی که میپسندید سرو نمائید.
  3. همانطور که گفته شد پایه مراحل آماده سازی کراکت آموزش داده شد.
  4. هر نوع گوشت و سبزیجات و یا صیفیجات را می توانید جایگزین گوشت چرخ کرده نمائید.
  5. انواع کراکت را می توانید هم به صورت داغ سرو نمائید و هم یه صورت سرد.
  6. قبل از سرخ کردن می توانید کراکت را فرم دهید و بسته بندی کنید و در فریزر به مدت ۱ ماه نگه داری کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه