طرز تهیه دیپ قارچ و پنیر ساده و خوشمزه و راحت به روش رستورانی

طرز تهیه دیپ قارچ

 

دیپ قارچ یکی از دیپ های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با پنیر رنده شده یا پنیر ورقه ای تهیه کنید و یک دیپ خوشمزه با سبزیجات یا انواع چیپس و کراکر ها تهیه کنید. دیپ قارچ به قدری خوشمزه می باشد که شما می توانید با انواع فست فود ها آن را تهیه کنید و یک غذای بی نظیر کنار این دیپ میل کنید. دیپ قارچ را حتما باید به صورت گرم سرو کنید زیرا وقتی سرد می شود کمی سفت می شود و حتما باید گرم این دیپ را میل کنید و یا می توانید داخل یک سوفله یا ظرف وارمر دار بریزید تا سس یا همان دیپ گرم باقی بماند. دیپ ها با سس ها متفاوت است زیرا سس ها روی فست فود ریخته می شوند ولی شما می توانید مرغ یا چیپس را داخل دیپ بزنید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دیپ قارچ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دیپ قارچ و پنیر

قارچ۳۰۰ گرم
کره۲۵ گرم
شیر۱ پیمانه
پنیر ورقه ای۳ عدد
خامه۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه دیپ قارچ و پنیر گودا خوشمزه و شیک برای فست فود و سبزیجات 

مرحله اول: تفت دادن قارچ

ابتدا باید قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید، بهتر است پوست روی قارچ را با کمک یک چاقو بگیرید. سپس قارج ها را داخل تابه گرم شده بریزید و بدون افزودن روغن یا کره به همراه ۱ ق چای خوری آبلیموترش تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده و نرم شود.

مرحله دوم: افزودن کره و خامه

در ادامه باید ادویه ها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود، سپس خامه را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید ( می توانید خامه را کمی هم بزنید تا رقیق شود و بعد اضافه کنید) در ادامه باید شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا شیر به جوش بیاید.

مرحله سوم: تهیه دیپ قارچ

در ادامه باید پنیر ورقه ای را روی مواد قرار دهید و کمی هم بزنید تا پنیر ذوب شود و مواد به غلظت برسد، دقت کنید دیپ بعد از کمی خنک شدن خودش را می گیرد پس زیاد سفت نکنید. دیپ قارچ و پنیر حاضر شده است و می توانید میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دیپ قارچ و پنیر ورقه ای خوشمزه و غلیظ

  1. می توانید بجای پنیر ورفه ای از پنیر رنده شده نیز استفاده کنید.
  2. می توانید برای تزیین کمی جعغری ساطوری شده نیز بریزید.
  3. برای خوشمزه تر شدن این دیپ می توانید از یک عصاره مرغ استفاده کنید ولی دقت کنید که نمک کمتری بریزید زیرا عصاره های مرغ حاوی ادویه و نمک هستند.
  4. شما می توانید این دیپ را در کنار استیک مرغ یا انواع کباب ها نیز سرو کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه