طرز تهیه سمبوسه پنیری و سیب زمینی ساده و لذیذ با فر و بدون فر

دستور پخت سمبوسه پنیری

طرز تهیه سمبوسه پنیری

 

سمبوسه پنیری یکی از سمبوسه های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید برای مهمانی و مراسمات مختلف به راحتی تهیه کنید. شما می توانید سمبوسه پنیری را با سیب زمینی یا سبزیجات دلخواه تهیه کنید و اگر دوست دارید سمبوسه شما کم روغن تر باشد از فر استفاده کنید و یا داخل تابه سرخ کنید. شما می توانید این سمبوسه را با سوسیس یا ژامبون تهیه کنید. استفاده از نان لواش در تهیه سمبوسه ها کار را بسیار راحت می کند و شما می توانید با چند فلم مواد یک غذای خوشمزه و فست فودی برای مهمانی یا شام تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمبوسه پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه پنیری با سوسیس

  • سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
  • پیاز ۱ عدد
  • سوسیس ۲ عدد
  • قارچ ۷ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • نان لواش نرم ۴ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه پنیری خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی را بشورید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را تفت دهید تا سرخ شود و در انتها کمی نمک به مواد بزنید. پیاز را نیز پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه پیاز ها را با زردچوبه کمی تفت دهید تا پیاز ها سبک و شیشه ای شوند.

مرحله دوم: سرخ کردن سوسیس

سوسیس ها را از غلاف خارج کنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به همراه پیاز ها تفت دهید تا سوسیس ها سرخ شود. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به همراه فلفل دلمه ای خرد شده به مواد تابه اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی سمبوسه

بعد رب را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود. در ادامه سیب زمینی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پنیر رنده شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و تابه را از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: سمبوسه پنیری

نان لواش را به صورت نواری برش بزنید. از مواد سبموسه داخل آن قرار دهید و به صورت دلخواه یا مثلثی تا کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سمبوسه ها را خوب سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرا ردهید. برای پخت در فر کف سینی فر را کمی چرب کنید و سمبوسه ها را داخل آن قرار دهید و در فر گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا طلایی و برشته شود و بهتر است سمبوسه را زیر و رو کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سمبوسه پنیری لذیذ و آسان با سیب زمینی و سوسیس

  1. می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  2. بهتر است برای سرخ کردن از تابه رژیمی استفاده کنید تا سالم تر و کم روغن تر باشد.
  3. سمبوسه را داغ داغ روی هم نگذارید وگرنه خمیری می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سمبوسه پنیری و سیب زمینی ساده و لذیذ با فر و بدون فر
4.7 (93.33%) 3 votes