طرز تهیه دیپ لوبیا سفید ساده و مقوی و رژیمی مرحله به مرحله

دستور پخت دیپ لوبیا سفید

طرز تهیه دیپ لوبیا سفید

 

دیپ لوبیا سفید یکی از انواع دیپ های سالم می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این دیپ به واسطه داشتن لوبیا سفید دارای پروتئین بالایی می باشد، دیپ ها به عنوان پیش غذا هستند و شما می توانید این دیپ خوشمزه را برای شام به همراه سبزیجات تهیه کنید زیرا یک غذای کاملا مقوی و سالم و رژیمی می باشد. شاید در منو رستوران ها و یا کافه ها اسم دیپ را شنیده باشید و مزه آن را چشیده باشید ولی دقیق ندانید این ماده چیست و چه فرقی با سس ها دارد. شما سس ها را روی مواد و خوراکی ریخته و سرو می کنید ولی سبزیجات و مواد خوراکی را داخل دیپ می زنید و میل می کنید. دیپ ها بیشتر غلیظ می باشند در صورتی که سس های رقیقه تر هستند. دیپ ها را بیشتر در کنار سوخاری و یا انواع فینگرفود و چیپس ها سرو می کنند. ساده ترین و پیش پا افتاده ترین دیپ ماست موسیر بوده که شما چیپس را داخل آن زده و میل می کنید دیپ لوبیا سفید نیز دقیقا همین طور می باشد و به این گونه سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دیپ لوبیا سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دیپ لوبیا سفید ساده و مقوی

  • لوبیا سفید پخته شده ۱ پیمانه
  • سیر ۴ حبه
  • رنده پوست لیموترش ۱/۲ ق چای خوری
  • آب لیمو تازه ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
  • نعنا و جعفری و شوید جمعا یک مشت
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه دیپ لوبیا سفید خوشمزه با طعم سبزی معطر 

مرحله اول: پخت لوبیا

ابتدا باید لوبیا سفید را از چند ساعت قبل یا بهتر است از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب لوبیا را تعویض کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ لوبیا بهتر نیز پخته می شود. سیر ها را پوست بگیرید و به همراه لوبیا سفید و کمی نمک روی حرارت قرار دهید و روی لوبیا آب ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه آب لیموترش را با دست بگیرید و پوست لیموترش را رنده کنید. لوبیا را آبکش کنید و به همراه ادویه ها و سبزی خرد شده داخل میکسر بریزید تا لوبیا حسابی پوره و له شود. اگر غذاساز یا گوشتکوب برقی یا ۱۲۳ ندارید می توانید از چرخ گوشت نیز استفاده کنید و مواد را میکس کنید.

مرحله سوم: تهیه دیپ لوبیا سفید

وقتی لوبی حسابی با مواد میکس و پوره شد باید روغن زیتون به صور خطی و آرام آرام اضافه و مواد را میکس کنید تا به غلظت لازم برسد و بعد داخل بشقاب سرو ریخته و روی آن را کمی گود کنید و روغن زیتون و چند عدد لوبیا برای تزیین قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دیپ لوبیا سفید خوشمزه و راحت با روغن زیتون

  1. می توانید از کنسرو لوبیا سفید استفاده کنید که دیگر نیازی به خیساندن و پختن ندارد.
  2. می توانید سیر ها را به صورت خام داخل دیپ میکس کنید.
  3. می توانید از زودپز برای پخت سریع لوبیا سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه