طرز تهیه دیپ مرغ و بادمجان، پیش غذای خوشمزه برای مهمانی

طرز تهیه دیپ مرغ

 

دیپ ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید این پیش غذای خوشمزه را برای مهمانی ها تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک غذای خوشمزه که از ترکیب مرغ و بادمجان پخته می شود لذت ببرید. دیپ ها بیشتر با نان پیتا سرخ شده یا انواع چیپس و تردیلا سرو می شود و یک پیش غذای فوق العاده مجلسی و خوشمزه است که می توانید یک بار آن را تست کنید و یا حتی می توانید به عنوان یک شام خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دیپ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان۳ الی ۴ عدد
فلفل پاپریکا یا فلفل دلمه۲ الی ۳ عدد
پیاز۱ عدد
سینه مرغ۱ عدد
لیموترش۱/۲ عدد
ماست چکیده۴ ق غذا خوری
سس خردل۲ ق مربا خوری
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه دیپ مرغ

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را کبابی کنید برای این کار بادمجان ها را بشورید و با چاقو برش بزنید و به همراه فلفل دلمه یا پایریکا داخل سینی فر قرار دهید و بگذارید تا کبابی شود، از دمای ۱۸۰ استفاده کنید و اگر فر ندارید نیز می توانید روی شعله پخش کن یا توری قرار دهید و روی گاز کبابی کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه برای پخت مرغ باید یک سینه مرغ را به همراه یک برگ بو و نمک و فلفل سیاه یک پیاز ۴ قاچ شده داخل قابلمه قرار دهید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و در همین حین پوست بادمجان و فلفل را نیز بگیرید.

مرحله سوم: ساطوری کردن مواد

بادمجان و فلفل پخته شده را روی تخته کار قرار دهید و با چاقو برش بزنید تا ساطوری شود و بعد مرغ پخته شده را نیز به همراه بادمجان ساطوری شده داخل یک کاسه بریزید و آب لیموترش را بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سس رژیمی

در ادامه باید ماست را داخل یک کاسه بریزید و سیر رنده شده را به همراه سس خردل و کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید و سس رژیمی را روی مواد بادمجان و مرغ بریزید و مخلوط کنید و هم بزنید و دیپ تهیه شده را داخل یک کاسه بریزید و برای تزیین کمی روغن زیتون را داخل تابه بریزید و کمی پولیبر بریزید و گردو خرد شده را به آن اضافه روی دیپ بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دیپ مرغ و بادمجان

  1. در کنار دیپ می توانید از نان تست شده یا چیپس ی نان تردیلا استفاده کنید.
  2. برگ بو باعث گرفتن بوی زهم مرغ می شود.
  3. می توانید کمی جعفری نیز به مواد اضافه کنید.
از
3
دیدگاه