طرز تهیه دیپ بادمجان کبابی تند و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت دیپ بادمجان

طرز تهیه دیپ بادمجان

 

دیپ بادمجان یکی از انواع دیپ ها می باشد که می توانید در کنار دیگر غذاهای خود این دیپ خوشمزه را تهیه کنید اما دیپ ها با سس متفاوت هستند زیرا شما سس را روی غذا یا تنقلات مورد نظر ریخته و سرو می کنید ولی برای دیپ ها باید مواد را داخل آن بزنید اما دیپ ها به دلیل ساختارشون در خانواده سس ها قرار می گیرند و برای بهتر کردن و خوشمزه کردن غذاها تهیه می شوند که شما می توانید برای مهمانی ها و مراسمات مختلف خود این دیپ ها را به همراه نان پیتا سرخ شده یا نان تست شده سرو کنید و یا در کنار فینگرفودهای خود در سینی مزه دیپ بادمجان را نیز قرار دهید اما همان طور که از نام این دیپ پیداست از بادمجان استفاده می شود که شما می توانید بادمجان را خیلی میکس کنید و یا کمی درشت تر خرد کنید. این دیپ در ترکیه بسیار تهیه می شود و محبوب است شما اگر به بادمجان علاقه دارید این دیپ خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دیپ بادمجان کبابی تند را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دیپ بادمجان

  • بادمجان ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • فلفل دلمه قرمز ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • آب لیموترش ۳ الی ۴ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه دیپ بادمجان کبابی

مرحله اول: کباب کردن بادمجان

برای تهیه این دیپ باید بادمجان ها را کباب کنید تا مزه و طعم خوبی داشته باشد اما برای کباب کردن می توانید از فر یا روی گاز و به روی شعله پخش کن کمک بگیرید بادمجان ها را خوب شسته و روی گاز قرار دهید تا ترک بخورد سپس گوجه ها و فلفل دلمه ای را نیز کباب کنید و یا برای ۳۵ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کباب شوند.

مرحله دوم: خرد کردن

اما برای خرد کردن و پوست کندن، بادمجان و گوجه و فلفل دلمه ای را داخل یک ظرف درب دار قرار دهید تا بخار کنند و به راحتی پوستش جدا شود و بعد پوست بادمجان و گوجه را دربیاورید و قسمت های سیاه شده فلفل دلمه را نیز بگیرید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود سپس سیرها را پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود در ادامه رب را نیز اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه دیپ بادمجان

در ادامه بادمجان خرد شده و گوجه و فلفل دلمه خرد شده یا میکس شده را اضافه کنید و ادویه ها را به همراه آبلیمو اضافه کنید و و مواد را هم بزنید تا مزه ها به خورد هم بروند و اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا نرم و دیپ جا افتاده شود سپس نان تست یا نان پیتا سرخ شده را در کنار این دیپ قرار دهید و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه دیپ بادمجان

  1.  می توانید برای سرخ کردن از روغن زیتون استفاده کنید.
  2. برای اینکه خوراک جا افتاده تر شود کمی آب داخل آن ریخته و صبر کنید تا غلیظ شود.
  3. می توانید بجای فلفل دلمه از فلفل کاپی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه