طرز تهیه کتلت آلمانی خوشمزه و مجلسی همراه با سیب زمینی مخصوص

طرز تهیه کتلت آلمانی

 

یکی از غذاهای محبوب این کشور می باشد که هر جهانگردی که به این کشور سفر کرده باشد حتما یکبار طعم این غذا را چشیده است. اما تاریخچه این غذا حدود ۱ سال قبل از میلاد به رومیان نسبت داده شده است. کتلت آلمانی از گوشت گوساله تهیه می شود که بعضی ها ترجیح می دهند از گوشت خوک استفاده کنند ولی ما به دلیل فرهنگ ایرانی و دین اسلام از گوشت چرخ کرده برای تهیه این کتلت استفاده می کنیم. کتلت آلمانی با سیب زمینی مخصوص خود در کنار سالاد سرو می شود. ما امروز به شما کتلت آلمانی بسیار خوشمزه را یاد خواهیم داد و تمام نکات آن را برای اینکه به نتیجه برسید را آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
نان باگت بیات شده۱ عدد متوسط
پیاز خرد شده۲ عدد متوسط
سیر خرد شده۲ حبه
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر پنیر پارمزانبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی مخصوص 

سیب زمینی۲ عدد
روغن۴ ق غذا خوری
پیاز بزرگ۱ عدد
جعفری خردشده۲ ق غذا خوری
فلفل سیاه، زیره، جوزهندی، پودرسیربه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت آلمانی

مرحله اول : خیس کردن نان باگت

ابتدا نان باگت را داخل شیر خیس می کنیم در حدی که نان حالت خمیری بگیرد کافی می باشد. ۱ عددپیاز گفته شده در دستور را شسته و رنده ریز کنید و آبش را بگیرد.

مرحله دوم : تهیه مایه کتلت

پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده و نان باگت خیس خورده با همراه تخم مرغ و پنیر پارمزان و فلفل سیاه و نمک و آویشن خوب مخلوط می کنیم و خوب مخلوط می کنیم سپس پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کنید و با همراه سیر رنده شده داخل تابه با کمی روغن تفت دهید سپس به مایه کتلت آلمانی اضافه کنید  و جعفریو زیره و پودر سیر و مقداری کمی جوز هندی را افزوده سپس ورز می دهیم تا مایه کتلت کاملا منسجم شود و برای ۱ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مزه دار شود.

مرحله سوم : سرخ کردن کتلت آلمانی

داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از کف دست خود را کمی خیس کنید و به اندازه دلخواه مایه کتلت برداشته و فرم دهید و در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله چهارم : تهیه سیب زمینی مخصوص آلمانی

سیب زمینی را با پوست داخل آب در حال جوش بریزید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان دهید نباید سیب زمینی له شود پس حتما با چاقو امتحان کنید سپس از آب خارج کنید و پوستش را گرفته و حلقه حلقه کنید بگذارید تا سرد شود. پیاز را خلالی خرد کنید و داخل تابه تفت دهید نیاز به سرخ شدن نیست سپس سیب زمینی را اضافه کنید و تفت دهید تا سیب زمینی طلایی شوند در انتها نمک و فلفل سیاه اضافه کنیدو کمی زردچوبه برای خوش رنگ تر شدن سیب زمینی ها می زنیم.

مرحله آخر

کتلت آلمانی سرخ شده را داخل دیس سرو ریخته و از سیب زمینی مخصوص روی آن می ریزیم همراه با نان باگت میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت آلمانی

  1. می توانید بجای شیر از آب استفاده کنید.
  2. سعی کنید به اندازه کافی روغن اضافه کنید.
  3. اگر تمایل داشتید از سینه مرغ چرخ شده نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه