طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی ساده و خوشمزه با سس ربی

دستور پخت شامی کباب بدون سیب زمینی

شامی کباب بدون سیب زمینی

 

شامی کباب بدون سیب زمینی یکی از روش های تهیه شامی کباب است که دیگر نیازی به افزودن سیب زمینی خام و پخته ندارید و این دستور بسیار ساده است و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی این غذای خوشمزه را تهیه و سرو‌ کنید. شامی کباب بدون سیب زمینی به همراه فلفل دلمه و یک سس ربی خوشمزه تهیه می شود که این ترکیب با سالاد و برنج زعفرانی فوق العاده می شود. اگر برای تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی زمان دارید بهتر است مواد را کمی در یخچال قرار دهید تا منسجم و مزه ها به خورد هم بروند. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • جعفری ۲ ق غذا خوری
  • پودر نان سوحاری ۲ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر کاری به مقدار لازم

طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. سپس آب پیاز را با دست بگیرید. داخل یک کاسه گوشت را به همراه پیاز و جعفری و نان سوخاری و ادویه ها بریزید و خوب هم بزنید و مخلوط کنید و ورز دهید. کاسه را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مسنجم تر شود و مزه ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی را سرخ کنید و کمی نمک بزنید. سیب زمینی ها سرخ شده را از تابه خارج کنید و شامی را از یخچال خارج کنید و به گوشت با دست به آن شکل دهید و داخل تابه قرار دهید و هر دو طرف شامی بدون سیب زمینی را سرخ کنید.

مرحله سوم: تفت دادن رب

فلفل دلمه را خوب بشورید و به صورت نواری برش بزنید و داخل همان تابه شامی سرخ کنید تا کمی نرم شود، در ادامه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سیر ها را پوست کنید و پوره کنید و به همراه رب کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله چهارم: تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی

گوجه فرنگی را شسته و رنده ریز یا پوره کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه گوجه کشیده و خوشرنگ شود. یک استکان کوچک آب جوش روی مواد ریخته و بعد گوشت و سیب زمینی ها را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی با سس خوشمزه ربی

  1. می توانید به دلخواه از جعفری خشک نیز استفاده کنید.
  2. می توانید مقداری از سیب زمینی را نگه دارید و مقداری را داخل سس ریخته و مابقی را در کنار غذا سرو کنید.
  3. به دلخواه می توانید از کمی رب انار نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی ساده و خوشمزه با سس ربی
5 (100%) 2 votes