طرز تهیه کتلت لوبیا سفید ساده و خوشمزه با سیب زمینی و بدون گوشت

طرز تهیه کتلت لوبیا سفید

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که با لوبیا سفید تهیه می شود و بسیار خوشمزه بوده همچنین این کتلت خوشمزه را می توانید همراه با نان و برنج میل کنید. کتلت ها همیشه یکی از محبوب ها بین ما ایرانی ها می باشند به طوری که انواع و اقسام کتلت ها و رسپی برای ما ایرانی ها وجود دارد. کتلت با لوبیا سفید از آن دسته کتلت هایی است که با یک بار تهیه آن به راحتی وارد لیست غذایی شما می شود. شما کافی است مقداری لوبیا سفید از عطاری تهیه کنید و این کتلت خوشمزه را تهیه کنید. کتلت ها یک وعده کامل غذایی هستند که این کتلت به دلیل داشتن لوبیا سفید باعث افزایش و تقویت رشد مو می شود و برای سلامت دندان و کاهش لاغری نیز مفید است. امروز در پارسی دی کتلت لوبیا سفید با سیب زمینی و بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لوبیا سفید۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری۳ ق چای خوری
آرد سفید۳ ق چای خوری
زیره۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت لوبیا سفید با سیب زمینی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا سفید را از شب قبل بهتر است خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید سپس و با مقداری آب بگذارید تا کاملا پخته و نرم شو. سیب زمینی را بشورید و بگذارید آبپز شود سپس پوستش را بگیرید و صبر کنید تا خنک شود. پیاز را پوست گرفته و رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید.

مرحله دوم: چرخ کردن مواد

سیب زمینی را بعد از خنک شدن رنده کنید و کنار بگذارید. لوبیا سفید را با غذاساز میکس و پوره کنید و یا می توانید از چرخ گوشت رد کنید و یا اگر هیچکدام را نداشتید با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا پوره و له شود. جعفری را نیز ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا لوبیا سفید را به همراه پیاز رنده شده و سیب زمینی و سیر پوره شده و تخم مرغ ها و ادویه و آرد و جعفری داخل یک کاسه بریزید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند یا می توانید همه مواد را از اول داخل غذاساز بریزید و میکس و پوره کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت لوبیا سفید

در ادامه داخل تابه مورد نظر روغن ریخته تا داغ شود، اگر می خواهید همه کتلت ها یک اندازه شوند از یک رینگ یا قالب کتلت استفاده کنید و داخل تابه قرار دهید و با مواد داخل قالب را پر کنید کمی که خودش را گرفتن قالب را بردارید و یا می توانید با قاشق از مواد برداشته و داخل تابه بریزید و هر دو طرف کتلت را خوب سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سبزی و نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت لوبیا سفید

  1. حتما باید آب پیاز گرفته شود زیرا این کتلت نسبت به سایر کتلت ها حساس تر می باشد و ممکن است وا برود.
  2. اگر خیلی مواد شل بود می توانید کمی آرد سوخاری یا پودر سوخاری نیز بزنید.
  3. افزودن سیر دلخواه است و می توانید به جای آن از پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه