طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز و سیب زمینی ساده و مخصوص بدون گوشت

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و همان طور که از نام غذا پیداست از لوبیا قرمز در تهیه آن استفاده می شود اما لوبیا قرمز یکی از انواع لوبیا ها می باشد که از نظر شکل ظاهری شبیه به کلیه انسان است و طعم و مزه ملایمی دارد و از آن در تهیه انواع خورشت ها و آش ها استفاده می شود که شما می توانید به همراه پلو و یا نان ساندویچی برای وعده شام و یا نهار این کتلت لوبیا قرمز را تهیه کنید این کتلت مانند دیگر کتلت ها هم با گوشت و هم به صورت ساده تهیه می شود که می تواند غذای خوبی برای گیاه خوران باشد زیرا گوشت و یا تخم مرغ ندارد و بسیار مقوی است چون گیاه خواران گوشت و لبنیات مصرف نمی کنند باید مواد مغذی جایگزین خوبی میل کنند تا باعث کمبود ویتامین نشود. اما لوبیا قرمز برای کاهش کلسترول خون بسیار مناسب است، برای تقویت حافظه و افزایش انرژی و تقویت سیستم بدنی و همچنین برای کسانی که کم خونی دارند نیز مفید می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز و سیب زمینی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لوبیا قرمز۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گشنیز و جعفری خرد شده۱ ق غذا خوری
پودر سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زیره، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی لوبیا قرمز

ابتدا لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود بهتر است چندین بار آب لوبیا را تعویض کنید سپس آن را آبکش کرده و با مقداری آب بگذارید تا پخته و نرم شود سپس آبکش کنید و میکس یا همان له کنید شما می توانید از گوشتکوب دستی یا برقی یا غذاساز برای پوره کردن لوبیا قرمز استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی و پیاز

شما می توانید برای تهیه این کتلت از سیب زمینی پخته و یا خام استفاده کنید سیب زمینی ها را بشورید و بگذارید تا کمی نیم پز شوند تا راحت تر رنده شوند و اگر به صورت خام رنده میزنید آب اضافی آن را بگیرید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز زده و آب آن را بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه لوبیا پوره شده و میکس شده را به همراه سیب زمینی و پیاز و جعفری و گشنیز ساطوری شده و آرد سوخاری و ادویه ها و کمی نمک داخل یک کاسه ریخته و همه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت لوبیا قرمز

مقداری روغن داخل تابه ریخته و بگذارید تا داغ شود سپس از مواد کتلت بردارید و در دست شکل دهید و یا قالب بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود دقت کنید حرارت کم باشد تا خوب مغز پخت شود سپس در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و در کنار دیگر مخلفات سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت لوبیا قرمز بدون گوشت

  1. این کتلت اصلا وا نمی رود و یا نمی چسبد و هیچ تفاوتی با کتلت گوشت ندارد.
  2. زیره باعث گرفتن نفخ لوبیا می شود.
  3. از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  4. می توانید از گوجه فرنگی سرخ شده نیر در کنار کتلت لوبیا قرمز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه