طرز تهیه کتلت با سوسیس و سیب زمینی ساده و بدون گوشت

طرز تهیه کتلت با سوسیس

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و اگر طرفدار طعم سوسیس هستید می توانید این کتلت سوسیس را تهیه کنید و به همراه نان تازه یا نان باگت میل کنید. این کتلت خوشمزه بدون گوشت است و شما به سادگی و با کمترین هزینه می توانید این کتلت با سوسیس را امتحان کنید. سوسیس یکی از محصولات گوشتی و جزء قدیمی ترین محصولات مورد توجه ایرانیان می باشد که پیشینه آن به شهر سالامی در شرق یونان باز می گردد که سابقه استفاده از آن به سال ۱۳۰۷ هجری شمسی باز می گردد شما می توانید خودتان در منزل به راحتی با مرغ یا گوشت سوسیس خانگی درست کنید تا از نظر طعم و سالم بودن مطمئن باشید و یا از برند خوب سوسیس استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت با سوسیس و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
سوسیس۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت با سوسیس و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سوسیس را که می توانید خودتان در منزل تهیه کنید و یا از بیرون با درصد دلخواه از گوشت و مرغ استفاده کنید یا می توانید از هات داگ یا کوکتل استفاده کنید را رنده ریز بزنید سپس سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. پیاز را نیز پوست بگیرید و رنده ریز زده و آب پیاز و سیب زمینی را بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا سوسیس رنده شده و پیاز و سیب زمینی را داخل یک کاسه بریزید و ادویه ها را اضافه کنید و کمی نمک و پودر سوخاری بریزید سپس تخم مرغ را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت با سوسیس

کمی روغن داخل تابه بریزید تا داغ شود سپس با قاشق از مواد کتلت بردارید و داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کتلت سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه مخلفات گوجه و خیارشور سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کتلت با سوسیس بدون گوشت

  1. از برند سوسیس خوب استفاده کنید.
  2. می توانید از ترکیب آرد نخود و پودر سوخاری خانگی استفاده کنید.
  3. از ادویه های دلخواه می توانید در تهیه کتلت با سوسیس استفاده کنید.
  4. برای سرخ کردن کتلت ها سعی کنید روغن داغ باشد و شعله متوسط رو به کم باشد و همیشه تعداد مشخصی کتلت داخل روغن باشد تا همه یکنواخت سرخ شوند.
  5. این کتلت اصلا روغن زیاد به خودش جذب نمی کند و می توانید در فر یا سولاردم نیز این کتلت را تهیه کنید.
  6. به دلخواه می توانید از ذرت و یا کمی جعفری ساطوری شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه